۰

فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی در هفته سلامت/ برپایی بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه در ششم اردیبهشت ماه برپایی بیمارستان صحرایی را در بوستان ولایت خواهیم داشت، گفت: همچنین به مدت یک هفته برپایی مانور مدیریت بحران در بوستان ولایت برگزار خواهد شد.
فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی در هفته سلامت/ برپایی بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، دکتر روح الله قائد امینی در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره برنامه‌های این سازمان در هفته سلامت گفت: طبق روال سال‌های گذشته هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: اقدام مهمی که بسیج جامعه پزشکی در هفته سلامت انجام می‌دهد برپایی ایستگاه‌های سلامت در محل برپایی مصلی‌های نماز جمعه در سراسر کشور است که در روز جمعه سوم اردیبهشت ماه انجام خواهد شد و در این برنامه بسیجیان جامعه پزشکی خدمات مراقبت از سلامت را به مردم ارائه خواهند داد.

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در ادامه افزود: در هفته سلامت سال گذشته برپایی ایستگاه‌های خدمات دندانپزشکی را داشتیم که امسال نیز این موضوع را توسط اعضای بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ انجام خواهیم داد تا در مصلی نماز جمعه تهران این خدمات به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به اقدامات این سازمان در هفته سلامت برای خانواده شهدا تصریح کرد: نگاهی را از سالیان گذشته در حوزه خانواده شهدا از جهت حفظ سلامت دنبال کرده‌ایم به این شکل که ارائه ویزیت رایگان و آموزش‌های خود مراقبتی سلامت فردی و اجتماعی را در هر محله انجام خواهیم داد؛ تیم‌های ما در مساجد مستقر می‌شوند، خدمات رایگان را ارائه خواهند داد و ویزیت رایگان را در مساجد سراسر کشور انجام می‌دهند.

آموزش‌های بسیج جامعه پزشکی در هفته سلامت بر بیماری دیابت تاکید دارد
قائدامینی، گفت: امسال شعار سازمان جهانی بهداشت درباره بیماری دیابت است که فعالیت‌های ما در هفته سلامت نیز بر آموزش و خود مراقبتی در عرصه دیابت، آشنا سازی مردم به ویژه جوانان و دانش آموزان با مضرات دیابت و راه‌های تشخیص این بیماری تاکید دارد پس ما سخنرانی‌های آموزشی را درباره بیماری دیابت و سایر بیماری‌های ناشی از سبک زندگی انجام خواهیم داد.

وی درباره شیوه آموزش بیماری دیابت در مدارس کشور بیان کرد: موضوع تعامل با اقشار در حوزه‌های مختلف مدنظر مقام معظم رهبری است که یکی از این اقشار بسیج دانش آموزی است، پس بنا داریم تا با تعامل با بسیج دانش آموزی در مدارس منتخب بتوانیم در طول سال فعالیت‌های جهادی را با تاکید بر آموزش توسعه دهیم تا اقدام مناسبی را در جهت ارتقاء سطح دانش دانش آموزان در حوزه بهداشت و آموزش‌های عمومی به ویژه درباره بیماری دیابت داشته باشیم.

برپایی بیمارستان صحرایی در بوستان ولایت تهران
معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه در ششم اردیبهشت ماه برپایی بیمارستان صحرایی را در بوستان ولایت خواهیم داشت، تصریح کرد: همچنین به مدت یک هفته برپایی مانور مدیریت بحران در بوستان ولایت برگزار خواهد شد تا در زمان بحران به مردم محروم منطقه خدمات ارائه داده شود و در زمان برپایی رزمایش فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در بیمارستان صحرایی انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بسیج جامعه پزشکی برپایی هفته سلامت جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده قدرت و توانمندی حرفه‌ای اعضای بسیج جامعه پزشکی است، گفت: بیش از ۶ هزار تیم بهداشتی، درمانی عمومی، بیش از ۷۰ تیم تخصصی و فوق تخصصی جراحی و بیش از ۷۰ بیمارستان صحرایی و ثابت در مناطق محروم و کم برخوردار همچنین برپایی ۴ بیمارستان بین‌المللی در نقاط صفر مرزی، چندین بیمارستان صحرایی در مسیر اربعین از اقداماتی بوده که در سال گذشته توسط بسیج جامعه پزشکی ارائه شده است.

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خاطرنشان کرد: هفته سلامت بسیج جامعه پزشکی تبلوری از اقداماتی است که سال گذشته رخ داده و در سال ۹۵ با کیفیت و کمیت بیشتری پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 430245
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *