۰

نقاط ضعف در آموزش نیروهای اورژانس/ افزایش مرگ‌ومیرها حین انتقال بیمار به بیمارستان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عدم آموزش نیروهای اورژانس، گفت: در زمینه آموزش حین حادثه نیز مشکلات جدی وجود دارد زیرا بسیاری از مرگ‌ومیرها حین رساندن مجروح به بیمارستان رخ می‌دهد.
نقاط ضعف در آموزش نیروهای اورژانس/ افزایش مرگ‌ومیرها حین انتقال بیمار به بیمارستان
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، حمیدرضا عزیزی فارسانی با بیان اینکه وضعیت اورژانس‌ها در کشور نسبت به قبل از اجرای طرح تحول سلامت بهتر شده است، افزود: افزایش تعداد آمبولانس‌های جدید به‌ویژه در مناطق دور افتاده نشان‌دهنده توجه وزارت بهداشت به این حوزه بوده است.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر نیروی انسانی نیز افزایش‌یافته است اما به‌صورت جزئی بوده درحالی که اورژانس کشور به‌شدت نیازمند تأمین نیروی انسانی بوده و لازم است وزارت بهداشت در این زمینه اقدامات ارزشمندتری انجام دهد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: اگرچه شاخص عملکردی اورژانس در طرح تحول سلامت مثبت بوده است اما هنوز گام‌های نرفته زیادی وجود دارد که اکنون وضعیت در حالت سکون قرارداد و اقدامی برای بهبود اوضاع نشده است.
وی با تأکید بر اینکه باید ناوگان اورژانس تکمیل شود، تصریح کرد: آمبولانس‌های فرسوده به معضل جدی تبدیل‌شده است بسیاری از آن‌ها از رده خارج بوده و باید از سیکل حوزه سلامت بیرون روند زیرا در برخی از مواقع همین آمبولانس‌ها مشکلاتی را در حوزه سلامت ایجاد خواهد کرد.
عزیزی فارسانی یادآور شد: از سویی دیگر در زمینه آموزش حین حادثه نیز مشکلات جدی وجود دارد چراکه بسیاری از مرگ‌ومیرها بین وقوع حوادث تا رسیدن به بیمارستان شکل می‌گیرد که بر اساس بررسی‌ها مشخص شد که در زمان انتقال بیمار رسیدگی خوبی به فرد حادثه‌دیده نشده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: البته در اورژانس‌های بیمارستانی وضعیت بهتر است چراکه پزشکان متخصص اورژانس به‌خوبی آموزش‌دیده‌اند و حضور این افراد در حوزه سلامت نقطه مثبتی است که باعث می‌شود در اورژانس بیمارستانی خدمات تخصصی خوبی ارائه کند.
 
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 430105
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *