۰

ارائه آموزش نجات و رهاسازی به نیروهای اورژانس/تلفن گویای 112 آماده پاسخگویی به مردم است

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه میانگین زمان رسیدن نیروهای امدادی در صحنه حوادث کمتر از ۱۰ دقیقه است، گفت: ۲۵ هزار نفر در طرح نوروزی جهت ارائه خدمت به هموطنان فعالیت می‌کنند.
ارائه آموزش نجات و رهاسازی به نیروهای اورژانس/تلفن گویای 112 آماده پاسخگویی به مردم است
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، ناصر چرخ‌ساز در حاشیه همایش رؤسای اورژانس اظهارداشت: سازمان امداد و نجات 1273 پایگاه ثابت و سیار در سطح کشور دارد و ما طرح نوروزی را از 25 اسفند آغاز کرده و تا 15 فروردین این طرح را ادامه خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه 5 هزار و 700 نجات‌گر تخصصی در اجرای طرح نوروزی گفت: به طور کلی 25 هزار نفر در این زمینه به کارگیری می‌شوند. همچنین توان عملیاتی برای طرح امسال 4.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش بیشتر شده و 19 فروند بالگرد نیز استفاده می‌شود.
رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه برای افزایش هم‌افزایی در پوشش امداد و نجات تفاهمی با اورژانس کشور داشته‌ایم، گفت: پیش از این در بحث انتقال مصدومین به مراکز درمانی دچار چالش بودیم. قبلاً هنگامی که نیروهای امداد و نجات حادثه‌دیدگان را به مراکز درمانی منتقل می‌کردند این افراد نمی‌توانستند به صورت رایگان از خدمات درمانی بهره‌مند شوند ولی خوشبختانه امسال این مسئله برطرف شده و براساس تاکید وزیر بهداشت همچنین تفاهم نامه با اورژانس انتقال حادثه دیدگان به مراکز درمانی توسط اورژانس یا هلال احمر تفاوتی نداشته و تنها نیاز به هماهنگی قبلی دارد.
چرخ‌ساز با اشاره به اینکه اگر نیروهای اورژانس نباشد ما مصدومان را به مراکز درمانی منتقل می‌کنیم، گفت: تلفن گویای 112 آماده پاسخگویی به مردم است و در صورتی که با این شماره تماس گرفته شود نیروهای امدادی در اسرع وقت در محل حادثه حضور می‌یابند.
وی میانگین زمان رسیدن نیروهای امدادی بر بالین حادثه دیدگان را کمتر از 10 دقیقه عنوان کرد و اعلام داشت: از طریق برنامه‌های جدید برای سال آینده همچنین هم‌افزایی دستگاه‌ها تلاش می‌کنیم این زمان را به حداقل ممکن برسانیم.
رئیس سازمان امداد و نجات از آمادگی این سازمان جهت ارائه آموزش نجات و رهاسازی به تکنسین‌های اورژانس خبرداد و گفت: هلال احمر نیز می‌تواند از آموزش‌های تخصصی اورژانس بهره‌مند شود تا زمان طلایی ارائه خدمت به هموطنان آسیب دیده از بین نرود.
چرخ‌ساز در مورد فعالیت‌های بین‌المللی سازمان امداد و نجات بیان داشت: هرکجا که نیاز باشد فعالیت‌های بشردوستانه خود را انجام می‌دهیم، همیشه در این زمینه اعلام آمادگی کرده و در حال حاضر بین 190 کشور عضو فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ جزء 4 کشور برتر دنیا هستیم.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 428749
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *