۰

قضازدایی و تعدیل سیاست‌های حقوقی عامل پیشگیری از وقوع جرم است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: به استناد پایان نامه دانشجویی در زاهدان با به کارگیری سیاست کیفری قضازدایی و تعدیل سیاست‌های حقوقی می‌توان به میزان چشم‌گیری از وقوع جرم در استان پیشگیری کرد.
قضازدایی و تعدیل سیاست‌های حقوقی عامل پیشگیری از وقوع جرم است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمدعلی حمیدیان در زاهدان اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پایان نامه‌ای با عنوان قضازدایی و تعدیل سیاست‌های حقوقی و تاثیر آن در پیشگیری از جرم در استان سیستان و بلوچستان را مورد حمایت قرار داد.
وی افزود: این پژوهش با هدف غایی پیشگیری از جرم و همچنین برشمردن ظرفیت‌های استان در این خصوص، کاهش تراکم پرونده‌های قضایی، ممانعت از برچسب‌زنی افراد، خارج کردن افراد مظنون از فرایند رسمی رسیدگی و ارجاع آنان به مراجع غیررسمی از طریق میانجیگری، سازمان‌های غیردولتی و دیگر ظرفیت‌های موجود در استان صورت پذیرفته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این پایان‌نامه جامعه هدف افراد مطلع از معنا و مفهوم قضازدایی و تعدیل سیاست حقوقی بوده که اساتید حقوقدان، قضات، وکلا و دانشجویان حقوق نماینده‌های این جامعه در نظر گرفته شده‌اند.
وی گفت: نتایج این پژوهش از وجود ظرفیت‌های مناسب در استان پیرامون قضازدایی و تعدیل سیاست‌های حقوقی حکایت دارد و بکارگیری از این ظرفیت‌ها در استان سیستان و بلوچستان را قابل قبول ارزیابی کرده است.
حمیدیان بیان کرد: به استناد این پژوهش برخی از اقدامات موثر در به کارگیری سیاست قضازدایی در استان را می‌توان بهره‌گیری از ظرفیت‌های پلیسی، بکارگیری هسته‌های مردمی و دیدگاه و برخورد ملایم و مسالمت‌آمیز پیرامون مسائل قضایی برشمرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم چنین با توجه به تاثیر سیاست قضازدایی در پیشگیری از وقوع جرم، قرار دادن این سیاست در دستور کار دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و مطرح کردن روند قضازدایی و پیشگیری از جرم و فواید آن توسط اساتید دانشگاهی و حوزوی در مکان‌ها و جلسات در سطح استان توصیه می‌شود.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 430022
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *