۰

طرح پیشگیری از خشونت و ضرب و جرح عمدی تصویب شد

رئیس‌ کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان وبلوچستان طرح پیشگیری از خشونت و ضرب و جرح عمدی را تصویب کرد.
طرح پیشگیری از خشونت و ضرب و جرح عمدی تصویب شد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان وبلوچستان، با تأکید بر اتخاذ تدابیر و تمهیدات مؤثر در راستای پیشگیری از خشونت و جرایم علیه اشخاص اظهار داشت: متأسفانه پرونده‌های واصله به مراجع قضایی در خصوص جرایمی همچون نزاع، ضرب و جرح عمدی و توهین حجم کثیری از پرونده‌های محاکم قضایی را به خود اختصاص داده و باید اذعان داشت که پیشگیری از این جرم صرفاً با مشارکت یک نهاد یا سازمان  محقق نمی‌شود.
رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان به تشریح ارکان طرح توجیهی پیشگیری از خشونت و ضرب و جرح عمدی پرداخت و بیان داشت: توسعه عقلانیت و منطق در جامعه به پیشگیری و مهار خشونت کمک شایانی می‌کند و قانونمداری، التزام به قوانین جامعه و ترویج فرهنگ رعایت متقابل حقوق شهروندی پیش‌شرط‌های اصلی تحقق کاهش جرایم علیه اشخاص محسوب می‌شود.
وی با اشاره به آموزه‌های گسترده دینی در حوزه مهار خشم و نوعدوستی افزود: ترویج فرهنگ از خود گذشتگی و ایثار، انتقال مناسب و مستمر مفاهیم فرهنگی و مذهبی و استفاده از ظرفیت بی‌بدیل ریش‌سفیدی و فرهنگ صلح و سازش در استان باید مدنظر متولیان فرهنگی حوزه پیشگیری و مهار خشونت قرار گیرد.
حمیدی ابراز امیدواری کرد: تا با مساعدت همه نهادهای مخاطب طرح و در نظر گرفتن الزامات عملیاتی طرح پیشگیری و مهار خشونت و ضرب و جرح عمدی در سال آینده فراوانی جرایم مرتبط با خشونت و ضرب و جرح 10 درصد کاهش یابد.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 424473
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *