۰

پیشگیری‌های فرهنگی مهم‌ترین ابزار پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان گفت: پیشگیری‌های فرهنگی مهم ترین ابزار پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان است که می‌تواند بسیار موثر واقع شود.
پیشگیری‌های فرهنگی مهم‌ترین ابزار پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمدعلی حمیدیان ظهر امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان سراوان اظهار داشت: آموزه‌های مرتبط با پیشگیری از وقوع جرم و تاکید بر پیش بینی بهنگام و برخورد به موقع با مصادیق جرم و بزهکاری منجر به دگرگونی‌های عظیمی در سیاست جنایی کیفری شده است.
وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم به بررسی شخصیت مجرمان و منابع شکل‌گیری اندیشه‌های بزهکارانه می‌پردازد و بی گمان راهکارهای فرهنگی و اجتماعی مطمئن‌ترین راه در کنترل و مهار جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.
معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با تاکید بر اندیشه‌های اسلامی مرتبط با پیشگیری از کجروی و انحرافات اجتماعی گفت: بسیاری از رویکردهای نوین پیشگیری از وقوع جرائم همچون پیشگیری‌های اصلاحی، وضعی و کیفری در دین مبین اسلام و قرآن کریم با ارائه مصادیق بلیغ و آموزنده طرح شده است.
جانشین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز به تشریح ابعاد و وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی پرداخت و گفت: با اقدامات مناسب در ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی، می‌توان از بروز بسیاری از مصادیق مجرمانه در این حوزه پیشگیری کرد و انتظار بر آن است تا نهادها و سازمان‌های متولی با تعامل مستمر زمینه را برای تحقق انتخاباتی سرنوشت ساز و پرشور فراهم سازند.
رسول نامی افزود: نشست‌های ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی هر روز 15 یکبار و با حضور سازمان‌های عضو با ریاست دادگستری شهرستان سراوان برگزار شده و به بررسی و رصد مصادیق جرائم انتخاباتی و راهکارهای پیشگیری از بروز آن می‌پردازد.
وی بیان کرد: این ستاد قطعاً به مصادیق تخلفات انتخاباتی  مانند تبلیغات زود هنگام، هزینه‌های غیرمتعارف تبلیغاتی، سیاه نمایی فضای اجتماعی حوزه انتخاباتی و ارائه وعده‌های انتخاباتی غیرواقعی اهتمام داشته  و مردم استان نیز می‌توانند جرائم انتخاباتی منطقه خود را از طریق سامانه ارتباط مردمی 31111  با دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان گزارش کنند.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 423776
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *