۰

خانه کارگران ایرانی با دستمزد 712 هزار تومانی گرم نمی‌شود

ادعای خروج از رکود، تورم تک رقمی و هزاران حرف دیگر از سوی دولتمردان روحانی که حل مشکلات اقتصادی را به نتیجه مذاکرات هسته‌‌ای پاس می‌دادند فقط توانست ثانیه‌ای به قشر کارگری امید دهد اما به مرور زمان نتیجه جز تحمل ضرر از سوی کارگران چیز دیگری نبود.
خانه کارگران ایرانی با دستمزد 712 هزار تومانی گرم نمی‌شود
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از سایت "کار ایرانی" عملکرد دولت تدبیر از سه سال گذشته در مورد مشکلات و معیشت کارگران قطعا به ضرر کار گران تمام شده است چرا که  بنابر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خط فقر یعنی حقوق زیر 2 میلیون و 300 هزار تومانی که با دستمزد 712 هزار تومان تعیین شده در شورای عالی کار  امکان تأمین حداقل‌های زندگی هم نیست.

ادعای خروج از رکود، تورم تک رقمی و هزاران حرف دیگر از سوی دولتمردان فقط توانست ثانیه ای به قشر کارگری امیدی دهد اما به مرور زمان نتیجه جز تحمل ضرر از سوی کارگران چیز دیگری نبود.
حقوق کارگری، اعتای تسهیلات خاص به این قشر شاید بتواند گره ای از مشکلات بزرگ کارگران باز کند اما متاسفانه هر چه جلوتر می رویم نه تسهیلاتی برای این قشر دیده می شود و نه حقوق کارگری درست و بر حسب
حداقل ها بسته می شود؛ تنها وضعیت از حال بدتر می شود و گویا باید تمام مشکلات اقتصادی کشور توسط این قشر تحمل شود.
تنها کمک بزرگ دولت روحانی به کارگران چینی بود که با واردات بیش از اندازه، چراغ تولید کشور را به همراه زندگی هزاران کارگر ایرانی خاموش کرد و در نهایت به صادرات میلیاردی خود افتخار هم می کند.

رییس جمهور بعد از 3 سال به بحث بیکاری پرداخته است
محمد علیپور در گفت وگو با سایت خبری «کار ایرانی» با اشاره به خدمات دولت برای قشر کارگری اظهار کرد:  دولت برای کارگران دراین سه سال کارخاصی انجام نداده وما چیزی ازدولت ندیدیم.
وی با عنوان اینکه دولت تمام تمرکز خود را صرف بحث مذاکرات و برجام کرده است، افزود: دولت همه هوش و توانش را برای بحث مذاکرات و برجام به کار گرفته و از اولین اولویت های  دولت همین موضوع است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مشکل بیکاری و اشتغال در کشور بیداد می کند، گفت:  در هر خانواده ای حداقل بیش از یک نفر تحصیل کرده  وجود دارد و با اینحال ریس جمهور بعداز 3 سال به بحث بیکاری ورود پیدا کرده و اعلام می کند موضوع اشتغال از  اولویت ها است.
علیپور با بیان اینکه باید برنامه ریزی دقیقی در این زمینه داشته باشیم، ادامه داد: گفته می شود تمام انرژی کشور در بحث اشتغال به کار گرفته می شود با وجودی که در این سه سال چیزی از دولت آقای روحانی در این زمینه ندیدیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وضعیت دستمزد کارگران و کارمندان، اظهار کرد:کارگران وکارمندان  همه ازحقوقشان ناراضی  هستند و از این مسئله رنج می برند.

مشکلات اقتصادی گریباگیر وضعیت معیشتی مردم
وی با بیان اینکه در 3 سال گذشته مشکلات اقتصادی فراوانی گریبانگیر وضعیت معیشتی مردم شده است، بیان کرد: در حالت کلی شرایط و وضع موجود قابل قبول نیست و امیدواریم که چنین موانعی از سر راه اقتصاد کشور برداشته شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با  بیان اینکه وضعیت دستمزدی برای کارگران در سال آینده چگونه خواهد بود، عنوان کرد:  چیزی که از سوی دولت اعلام شده اینست که هر سال بر اساس مقدار تورم  درصدی به حقوق کارگران افزوده خواهد شد از همین رو امسال نیز دستمزد ها کمی با افزایش رو به رو خواهد شد.
علیپور در پایان با اشاره به چرایی عدم پیشنهاد مجلس به دولت برای افزایش دستمزدها، خاطر نشان کرد: متولی و پیشنهاد دهنده اصلی دولت است و مجلس اگربخواهد پیشنهادی دهد خود دولت اعتراض می کند که چنین چیزی از توان دولت خارج است  و تنها راهکار همکاری میان دولت و مجلس است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۱
کد مطلب: 427344
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *