۰

مطالبات زنان؛ صرفاً تزئین ویترین تبلیغاتی برخی جریانات/ضرورت بصیرت‌افزایی برای رأی اولی‌ها

یکی از روش‌های شناخت افراد اصلح و انقلابی برای ورود به عرصه خدمتگزاری به مجلس، نوع تبلیغات و شعارهای تبلیغاتی آنهاست و شاید جواب یکی از سوالاتی که چرا زنان بصیر ایرانی در 9 دوره برگزاری انتخابات فقط 50 زن به بهارستان فرستاده‌اند همین نگاه تزئینی و تبلیغاتی برخی از جریان‌ها به زن و مسائل آنها باشد.
مطالبات زنان؛ صرفاً تزئین ویترین تبلیغاتی برخی جریانات/ضرورت بصیرت‌افزایی برای رأی اولی‌ها
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، در زمانه ای که دشمنان انقلاب اسلامی، به خود آنقدر جسارت داده تا به مهندسی انتخابات ملی مردم ایران بپردازند و راه های نفوذ خود را در پیکره مدیریتی نظام مقدس جمهوری اسلامی، باز کنند؛ واژه بصیرت آنقدر مفهوم بالایی پیدا می‌کند که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری دو اصل «شرکت در انتخابات و درست انتخاب کردن و رأی دادن به نامزدهای اصلح و انقلابی» از مهم‌ترین اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
انتخابات انقلابی و پر شکوه، نه بزرگ به خواست استکبار
 اینجاست که صرف حضور گسترده مردمی و نشان دادن شأنیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی تنها کاری نیست که مردم ما باید با تشکیل صفوف پیوسته انتخاباتی آن را به جهانیان نشان دهند؛ بلکه اینکه بصیرت مردمی به چنان بلوغی رسیده است که نمایش اقتدار بر پایه کَمیّت مشارکت مردمی در انتخابات نمی‌تواند به تنهایی مصون کننده این انقلابی مردمی از نفوذ بیگانگان و یا چهره بزک کردگان دلباخته به غرب باشد، چرا که اینکه خطر بزرگی در راه است، خطر نفوذ افکار دشمن پسندانه در کرسی تحت عنوان « صندلی سبز مجلس شورای اسلامی» که غفلت از آن با توجه به بسیج تبلیغاتی، اقتصادی و سیاسی این دست از جریانات به تشکیل مجلسی مرعوب و دلباخته غرب و تغییر بدفرجام مدیریتی در سطح کلان کشور، خواهد انجامید.
در تشکیل یک مجلس مقتدر انقلابی یا یک شکل گرفتن یک مجلس مرعوب غرب، تک تک کاغذهای رأی مؤثر است و این یعنی یک انتخاب اشتباه، تکیه زدن یک فرد اشتباهی بر صندلی مجلس شورای اسلامی یا مهم‌تر از آن کرسی مجلس خبرگان رهبری که بزرگ‌ترین و خطیرترین انتخاب را باید برای سرنوشت ملت ایران برعهده بگیرند.
تقدس در رنگ آبی انگشتان رای دهندگان
انگشتی که به رنگ آبی جوهر آغشته می‌شود، یعنی ادای دِین و مُهری بر انجام فریضه‌ای الهی و ملی که شایسته است در اولین ساعات روز انجام آن و با دقیق‌ترین حالت ممکن صورت گیرد، تا بهترین نتیجه را در بر داشته باشد و حکم امانتی خدمتگزاری به ملت را به خدوم‌ترین افراد بسپارد.
اما برای جامعه اسلامی ما که انتخابات آن در صدر اخبار تمامی خبرگزاری‌های دنیا قرار دارد، حضور بانوان و جوانان بیشترین خوراک خبری را برای کسانی که در اقصی نقاط دنیا به دنبال کشف یا حتی نقد جایگاه و ارزش زن ایرانی و مشارکت جوانان ایرانی به عنوان نسل‌های سوم انقلاب در سرنوشت نظام اسلامی هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 50 نماینده زن در نه دوره انتخابات مجلس
حیات انتخاباتی زن ایرانی به سال 1341 بر می‌گردد زمانی که با تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی توسط هیئت دولت برای نخستین به زنان اجازه شرکت در انتخابات را یافتند،اما تا قبل از پیروز انقلاب اسلامی زنان کم و بیش در کسوت رأی دهندگان حضور داشتند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی این حضور سیاسی به حد اعلی بلوغ رسیده و با نگاه ویژه امام خمینی(ره) به جایگاه زن به نمایندگی زنان در مجلس شورای اسلامی انجامید.
با وجود تلاش بانوان و تأکید بسیاری از نمایندگان مجلس برای افزایش حضور بانوان در خانه ملت، تعداد تعداد کل نمایندگان زن  از دوره اول تا نهم مجلس شورای اسلامی، 78 نفر بوده است و این درحالی است که طی 9 دوره مجلس شورای اسلامی تنها 50 زن توانسته‌اند به پارلمان راه پیدا کنند؛ چراکه 28 نماینده از 78 نماینده زن، به صورت تکراری در مجلس حضور داشته‌اند؛ در این میان 27 نماینده (بدون محاسبه تکرار حضور در دوره‌های مختلف)، از حوزه انتخابیه تهران بوده‌اند.
شاید همین موضوع باعث شده که حضور انتخاباتی زنان چه در پای صندوق‌های رأی و چه به عنوان کاندیدای مجلس مورد اهمیت بیشتر قرار بگیرد و در قالب یک قشر خاص به آن توجه شود، توجهی که باعث به وجود آمدن نوعی حق طلبی و در کنار آن نوعی استفاده ابزاری از مطالبات زنان در تبلیغات کاندیداهای مرد و زن قرار گیرد و اخرین آنها هم نمایش مضحک تغییر چهره مردانه مجلس بود، چیزی که می‌تواند برای برخی به عنوان یک ابزار برای راه یافتن به مقاصد سیاسی و بهره برداری های حزبی اهمیت پیدا کند.
اینکه چرا زنان ایرانی در برگه انتخاباتی خود کمتر به اسامی کاندیداهای زن را نوشته‌اند و حتی در برخی از استان ها تا حال زنی به نمایندگی مجلس انتخاب نشده است، نیاز به آسیب شناسی عملکرد زنان مجلس در دوره مسئولیت خود دارد، که آیا توانسته اند با تمام ظرفیت قانونی خود برای قشر زنان کاری انجام دهند یا نه ؟ آیا توانسته اند با عملکرد خود مقبولیتی برای فرستادن بیشتر زنان داوطلب به مجلس فراهم کنند؟ اما همواره زنان ایرانی در حماسه حضور پرشکوه در انتخابات نقشی فعال و تأثیرگذار داشته اند، نقشی که امسال باید علاوه بر کمیت با کیفیت و بصیرت آن را به بلوغ بالاتری برسانند.
دست کم گرفته شدن، مطالبات زنان توسط برخی جریانات و کاندیداها
فهمیه احمدی نوظهور بانوی 45 ساله‌ای است که در چندین دوره انتخابات شرکت کرده است و به قول خودش، در شناسنامه اش جایی برای زده شدن مهر این دوره انتخابات وجود ندارد، وی در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس با اشاره به اینکه تبلیغات قشری در انتخابات بیشتر روی زنان صورت می‌گیرد و بعد مطالبات عمومی مثل اقتصاد و محیط زیست ، گفت: متأسفانه گاهی شاهد برخی از تبلیغاتی هستیم که بیشتر حالت مضحکه قشر بانوان را دارد مثل اینکه ( اگر بروم مجلس حق طلاق را به زنان می دهم یا خرید آرا مردم با یک عدد رژ لب ... )
او با بیان اینکه اهمیت بصیرت برای زنان ایرانی در انتخابات فقط بُعد فردی ندارد، گفت: فرزندان ما مخصوصا فرزندانی که به عنوان رأی اولی شناخته می‌شوند برای رسیدن به بلوغ سیاسی مانند درک درست از احکام دینی و رسیدن به بلوغ مذهبی نیاز به راهنما دارند تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند.
احمدی ادامه داد: من پیش از شروع تبلیغات انتخاباتی سعی کردم فرزندانم را تا جایی که برایم امکان دارد با فضای سیاسی جامعه آشنا کنم و برای این کار علاوه بر اطلاعات خودم ساعاتی را با فرزندانم به دیدن برنامه های سیاسی و انتخاباتی رادیو و تلویزیون مخصوصا اخبار اختصاص دادم.
رای هر رای اولی، اری مجدد به نظام جمهوری اسلامی
امسال  3 میلیون 88 هزار و 300 تفر رأی اولی پای صندوق‌های رأی می‌روند این تعداد آرا می‌تواند سرنوشت مدیریت کلان جامعه را در مجلس شورا اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تحت تأثیر بسزایی قرار دهد، این گروه از جوانان که متولدین بین بیست و دوم خردادماه ۷۴ تا هفتم اسفند ماه ۷۶ هستند قطعا نیاز به چهار بصیرت دارند، یک بصیرت برای شرکت در انتخابات، بصیرت در شناخت مطالبات به حق و بصیرت در اولویت بندی مطالبات و در نهایت بصیرت برای شناخت کسی که بتواند مجدانه از مطالبات آنها حمایت و دفاع کند. حال اگر ما فرصت عرضه این بصیرت را در راستای اهداف انقلابی و تشکیل یک مجلس مقتدر انقلابی از دست بدهیم، ضرر بزرگی را بر روند انتخابات افراد اصلح هم طراز انقلاب وارد کرده ایم، اهمیت رأی اولی ها در این است که لوح دانسته های سیاسی آنها چنان پاک است که هر کسی اولین خط را بر آن بکشد نقشه ای را برای رسیدن به آینده ای دلخواه ترسیم کرده است.
اگر حضور گسترده مردم در انتخابات نشان دهنده عزم راسخ مردم در حفظ انقلاب اسلامی است که پدران و برادران و فرزندانشان آن را با خون خود رقم زدند، حضور گسترده و با نشاط جوانان رأی اولی نشان دهند انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی و عشق به آرمان های آن بعد از گذشت سی و هفت سال از پیروزی آن است به گونه ای که اگر بنابر فرمایش مقام معظم رهبری « امروز هر برگه رایی که به صندوق‌ها انداخته می‌شود، در حقیقت رأی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است و این برای کشور بسیار باارزش و با اهمیت است.» رأی های اندیشه های تازه نفس به نظام جهوری اسلامی و قانون اساسی است که اندیشه شوم استکبار را بر هم چیده و بغض به گریه نشسته آنها را بار دیگر می شکند.
مطالب مرتبط
مهندسی انتخابات از آن سوی مرزها، عینیت نفوذ در انتخابات است/تشکیل مجلس انقلابی؛ دست رد زدن به سینه دشمن
به قلم منیره غلامی توکلی
 انتهای پیام/
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۲۹
کد مطلب: 427332
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *