۰

روز "عشق" روز کم شدن "طلاق" است/اسلام روز محبت و عشق کم ندارد

ولنتاین از لفظ تا عمل یک فرهنگ وارداتی است، فرهنگی که ریشه‌ای در جامعه ایرانی-اسلامی ندارد، اگر قرار بر عشق ورزیدن است، مکتب اسلام بر پایه محبت و عشق بنا شده است و در آن فرصت‌های زیاد تاریخی برای عشق‌ورزی وجود دارد.
روز "عشق" روز کم شدن "طلاق" است/اسلام روز محبت و عشق کم ندارد
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، بیست و پنجم بهمن ماه هم مثل روز‌های دیگر تقویم سپری شد اما شاید در همین کشور ایران اسلامی عزیز خیلی از جوانان بودند که به استقبال روز عشق یا همون ولنتاین رفتند و کلی هم لاو ترکوندند! و به یکدیگر هدیه و کادو تقدیم کردند. اما شاید خیلی از همین جوان‌ها  اگر از آن‌ها سوال شود که فلسفه ولنتاین چیست در جواب بگویند از دیگران شنیده ایم که امروز روز عشق است و الان با دوست خود که اکثرا هم غیرهمجنس است، آمده ایم که امروز را خوش باشیم و به هم کادو بدهیم!
به همین راحتی فکر یک جوان ایرانی در مورد روز عشق تصویرسازی شده است بدون اینکه در نظر گرفته باشند که روز ولنتاین برگرفته از یک فرهنگ غربی است که هیچ ربطی به فرهنگ و عرف ایرانی اسلامی ندارد و این در حالی است که کشور ایران اسلامی خود دارای فرهنگ چندهزار ساله است.
قابل توجه آقایان و خانم‌های جوان؛ روز ولنتاینتون مبارک، اما به راستی این روز را چگونه گذراندید؟ آیا عشقی که امروز به عنوان روز عشق نامگذاری شده، عشق واقعیتان بود یا اینکه عشقی که تو دنیای مجازی یا غیر اون بهش رسیده ایدبودید. لحظه ای آیا فکر کرده اید که شما یک ایرانی هستید و ایرانی هر لحظه زندگی اش با عشق و شور و احساس آمیخته شده است و این روزی که شما سپری کردید از یک فرهنگ غربی سرچشمه گرفته است.
روز عشق فقط کادو دادن به دوست نیست، روز عشق می‌تواند یک فرهنگ اسلامی ایرانی در خور کشور باشد، درست مثل جوانی که روز عشقش رفتن به مزار شهدا بود، زمانی که بالای سر قبر پدرش شاخه گلی آورده بود که با عشق سر مزارش بگوید پدرم روز عشق است، روزت مبارک. تو با رفتنت عشق و به جوانا این سرزمین یاد دادی که خیلی از لوتی‌های کشور حتی جرات رفتن از روی مین را ندارند که تو با خلوص نیت از روی مین رفتی و به آسمان ها رسیدی.
روز عشق فقط دیدن دوست دختر یا پسر نیست، روز عشق سر زدن به خانه ای است که عده‌ای جوان‌های قدیمی که روزی هیبت و زیبایی داشتند، کنج تخت‌هایشان زانوی غم بغل گرفته اند و منتظر و چشم به راه عزیزانشان هستند که با گوشه محبتی دلشان را بدست آورند.، آری سر زدن به خانه سالمندان  بهترین کادو در روز عشق است.
کم شدن طلاق‌ها در جامعه به مثابه روز عشق است
امروز بیشترین هدیه و کادو‌ها از مغازه‌های شهر خریداری شد، ای کاش بلد بودیم بدون مناسبت شاخه گلی 3 هزار تومانی می‌خریدیم و به دعوای زن و شوهری که دادخواست آن در دادگاه خانواده در کنار سایر پرونده‌ها روی هم انباشته شده است خاتمه می‌دادیم تا یکبار دیگر خنده روی لبان خانواده با عشق در روز عشق جاری و ساری می‌گشت.
جوان عزیز ایرانی، ولنتاین یک داستان چند قرن پیش است که در کشور رم اتفاق افتاده است و ما از این اتفاق در تاریخ خودمان داستان‌های زیبای حماسه آفرین زیاد داریم که تک تک آن در تاریخ ثبت شده است درست مثل عشق حضرت زینب(س) به برادرش که می‌تواند الگوی خوبی برای روز عشق ورزی خواهران به برادرشان و یا بالعکس آن باشد، ازدواج و پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) بهترین روز وصف عشق دو معشوقه الهی است که می‌توان این روز را هم روز عشق بنامیم و اصلا بیاییم هر روز را روز عشق نامگذاری کنیم تا با محبت به همدیگر این مسیر عشق آمیز را بپیماییم.
به امید روزی که ظهور حضرت حجت به زودی اتفاق بیفتد و دیگر شاهد هیچ ظلمی در سراسر جهان نباشیم و ان‌شاءلله روز فرج امام زمانمان روز جاودانه عشق در تقویم نام نهاده شود...
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۶
کد مطلب: 427209
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *