۰

سپاهان تیمی که گرفتار بازیکن‌سالاری شده

اوضاع فعلی سپاهان را نه باید از چشم سرمربی؛ چه خارجی و چه داخلی و نه از چشم بازیکنان دید، بلکه باید نیم نگاهی به مدیریت این باشگاه در سالهای اخیر انداخت.
سپاهان تیمی که گرفتار بازیکن‌سالاری شده
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، اوضاع فعلی سپاهان را نه باید از چشم سرمربی؛ چه خارجی و چه داخلی و نه از چشم بازیکنان دید، بلکه باید نیم نگاهی به مدیریت این باشگاه در سالهای اخیر انداخت، سال‌هایی که همواره از بازیکن سالاری در این باشگاه حرف زده شده اما نه گوش شنوایی بوده و نه مدیری که بتواند روبه‌روی این بازیکن سالاری ایستادگی کند. این بازیکن سالاری ناشی از جنس مدیریت باشگاه بود که طی یکی دو سال اخیر دیده‌ایم والبته باز هم جای شکرش باقی بود که وقتی از تصمیم‌گیری‌ها در باشگاه توسط برخی بازیکنان حرف به میان می‌آمد، برخی مدیران این باشگاه به جای کتمان کامل موضوع، با بهره‌گیری از برخی الفاظ مثل پیشکسوت، صاحب تیم، بزرگ تیم و ... تلاش می‌کردند بازیکن سالاری را در این تیم به اشکال مختلف توجیه کنند اما حالا اتفاق جدیدی می‌افتد که همه رشته‌ها را پنبه می‌کند.
زمانی که محرم نویدکیا در برابر حسین فرکی ایستاد و در نهایت منجر به جدایی فرکی از این تیم شد، کفعمی عضو هیات مدیره باشگاه سپاهان در مصاحبه‌ای گفت: «این بازیکن جزو نیروهای خوب باشگاه به حساب می‌آید و مشخص نیست چه کسانی اینقدر به شایعات دامن می‌زنند. من فکر می‌کنم این قضیه از تیم‌های تهرانی آب می‌خورد زیرا می‌خواهند آرامشی را که همیشه بر سپاهان حاکم بوده به هم بزنند‌. نویدکیا متوجه چنین مسائلی است. محرم بازیکن مورد وثوق هواداران است و برخی از مشکلات غیبت این بازیکن را در نارضایتی سکوها مشاهده کردیم. محرم تصمیم گرفت برای مدتی از تیم دور باشد و حتی پیگیری‌های مسوولان باشگاه برای بازگرداندن این بازیکن نتیجه نداشت و وقتی به این جمع بندی رسید که نبودش به تیم ضربه می‌زند، برگشت. کسی که خودش را دلسوز یک مجموعه می‌داند باید در عمل هم این موضوع را ثابت کند که این اتفاق هم افتاد.»
این صحبت‌های عضو هیات مدیره باشگاه سپاهان در حمایت کامل و قطعی از نویدکیا در حالی انجام شد که این بازیکن در روزهایی که سپاهان به شدت به او نیاز داشت، بدون هیچگونه خبری، از حضور در تیم امتناع کرد و 10 هفته سپاهان با هدایت فرکی از نداشتن بازیکن رنج برد اما جالب است که کفعمی در مورد دیگر بازیکن قدیمی این تیم یعنی هادی عقیلی طور دیگری حرف می‌زند: «بازیکن تحت قرارداد باشگاه است و مسوولیت فنی تیم نیز کاملا برعهده سرمربی است. در خصوص مسائل فنی سرمربی اختیار تام داشته و اجازه بازیکن سالاری نمی‌دهیم. سرمربی براساس نیاز فنی خود بازیکنان را انتخاب می‌کند. مگر عقیلی در بازی با فولاد در ترکیب تیم نبود در حالی که در بازی با سایپا جزو لیست قرار نگرفت. در چنین شرایطی از بازیکن مقابل سرمربی حمایت نمی‌کنیم و عقیلی هم از این قاعده مستثنی نیست. عقیلی در اختیار باشگاه قرار نگرفته و با نظر استیماچ از تمرینات گروهی تیم کنار گذاشته شده و انفرادی تمرین می‌کند.»
حال باید از آقای کفعمی پرسید تفاوت کجاست؟ یا تفاوت بین مربی خارجی و مربی ایرانی است؟ به هیچ وجه قصد دفاع از عقیلی یا هر بازیکن دیگری نداریم، بلکه در این بین سپاهان است که با اینگونه رفتار و تبعیض‌ها، خدشه دار می‌شود و البته همین رفتارها است که باعث می‌شود، تیمی که بهترین بازیکنان را در اختیار دارد، بعد از گذشت بیست هفته از بازی‌ها همچنان در نیمه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و مهم‌تر اینکه این تیم چند صباح دیگر باید در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان برود و این شرایط اصلاً به نفع سپاهان نخواهد بود.
 
انتهای پیام/ راه دانا
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 427035
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *