۰

فرآیند انتصاب‌ها در کشور "شفاف" و "واضح" نیست/ بعضی انتصاب‌ها بر اساس "پدرخواندگی" است/ در صورت نیاز برای انتخاب مدیران "قانون" تصویب می کنیم

نماینده مردم قزوین گفت: در خصوص برخی افراد این موضوع مطرح است که برای مثال فرزند یکی از مسئولان هستند و پدر یا مادرشان برای آن‌ها شغلی فراهم کرده‌اند، اما بعضی از این انتصاب‌ها بر اساس "پدرخواندگی" است و برخی افراد در پست‌ها و سمت‌های مختلف قرار می‌گیرند.
فرآیند انتصاب‌ها در کشور "شفاف" و "واضح" نیست/ بعضی انتصاب‌ها بر اساس "پدرخواندگی" است/ در صورت نیاز برای انتخاب مدیران "قانون" تصویب می کنیم
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتصاب برخی فرزندان مسئولان در سمت‌های مختلف اظهار داشت: فرآیند انتصاب‌ها در کشور ما فرآیند شفاف و واضحی نیست، چه این انتصاب‌ها در دولت باشد چه در هیئت مدیره‌های بخشی خصوصی یا دولتی، شهرداری‌ها،هلدینگ‌ها و از این دست پست‌های انتصابی و وقتی فرآیند شفاف نباشد این اشکالات به آن وارد است.


وی افزود: در خصوص برخی افراد این موضوع مطرح است که برای مثال فرزند یکی از مسئولان هستند و پدر یا مادرشان برای آن‌ها شغلی فراهم کرده‌اند، اما بعضی از این انتصاب‌ها بر اساس "پدرخواندگی" است و برخی افراد در پست‌ها و سمت‌های مختلف قرار می‌گیرند.


نماینده مردم قزوین گفت: در این مسئله نباید به اشخاص بپردازیم بلکه باید فرآیند را درست کنیم، این فرآیند باید درست شود و وزیر، نماینده یا شهردار فرقی نمی‌کنند؛ این افراد باید دارای ویژگی‌هایی باشند و براساس یک سری شرایط واضح و شفاف مشغول به کار شوند و افراد را منصوب کنند.


زرآبادی با اشاره به دستور حسن روحانی مبنی بر استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان ادامه داد: من به عنوان فردی که هم خانم هستم و هم جوان، پیگیری خواسته‌های این دو قشر را بر خود لازم می‌دانم اما این نگرانی‌ را هم دارم که اگر این فرآیند شفاف نباشد باز هم ممکن است افراد شایسته‌ای در دولت و سایر نهادها مشغول فعالیت نشوند.


وی با تاکید بر اینکه برخی افراد با مسئولان هیچ نسبت فامیلی ندارند و صرفا از طریق "پدرخواندگی" در کرسی‌های مسئولیت قرار می‌گیرند، عنوان کرد: این سوال مطرح است که آیا همه‌ی مدیران جوان "آقازاده‌" هستند؟؛ خیر برخی از این افراد از طرق دیگری وارد مسئولیت شدند که شایستگی مدیریت و مسئولیت را ندارند و این به دلیل عدم وجود شفافیت در انتصاب‌ها است.


نماینده مردم قزوین با بیان اینکه درحال بررسی روند انتصاب‌ها در پست‌های مختلف است، گفت: باید ببینیم اگر نیاز به قانون است، ما قانونی در این زمینه مصوب کنیم که مردم با فرآیند انتخاب مدیران آشنا شوند و بدانند که یک مدیر بر چه اساسی انتخاب می‌شود و مردم این مطالبه را داشته باشند.


زرآبادی افزود: من این موضوع را بررسی می‌کنم و البته در مراحل اولیه کار هستم و شخصا خیلی روی این حساسم چرا که اگر این فرآیند صحیح نباشد جوانان دلزده می‌شوند.


وی تصریح کرد: گاهی شخصی مسئول است اما فرزند او هم شایستگی حضور در پست‌ها و مناصب را دارد، این ایرادی ندارد به شرط آنکه فرآیند انتصاب مدیران شفاف باشد و در این بین نقش رسانه‌ها هم بسیار موثر است و رسانه‌ها می‌توانند در مطالبه جامعه نقش داشته باشند.


نماینده مردم قزوین اظهار داشت: رسانه‌ها به جای اینکه به افراد توجه کنند باید به این فرآیند توجه ویژه داشته باشند چرا که از توجه به افراد هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و جامعه باید نسبت به این موضوع آگاه شود و در این صورت اگر مشکلی حتی در قانون هم وجود داشته باشد مشکلات برطرف می‌شود.


انتهای پیام/
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 441277
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *