۰

چرا فردوگاه تبریز در سفر اروپایی روحانی مطرح نشد؟

صفایی در مورد قراردادهای جهت ارتقای فرودگاه های مشهد و اصفهان توضیح داد: ما از لحاظ عوامل پروازی و ترمینال ها جلوتر از مشهد و اصفهان هستیم و تمام این کارها را انجام داده ایم و نیازی در این مورد نداریم به همین علت در قرارداد فقط نام اصفهان و مشهد را برده شد.
چرا فردوگاه تبریز در سفر اروپایی روحانی مطرح نشد؟
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از تبریزبیدار، مصطفی صفایی مدیر کل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه‌فجر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه برای اولین بار در کشور، فرودگاه تبریز دستگاه های ژنراتور برق برای CAT II  باند هواپیما به مبلغ ۲ میلیارد تومان جهت از بین بردن نوسانات برق خریداری کرده و همچنین ماشین های برف روب ۳ کاره به مبلغ ۳میلیارد تومان از کشور آلمان خریداری کرده است و چون کیفیت برف روبی این خودروها بسیار خوب است در فرودگاه های کل دنیا از این خودروها استفاده می شود.
 
وی گفت: یکی از کارهای دیگری که ما به آن توجه داریم ارتقای خدمات فرودگاهی است .طرح ارتقای سطح کیفیت خدمات در فرودگاه های بین المللی کشور الزامی است و این طرح در مشهد و تهران بصورت پایلوت اجرا شده و ما نیز در این زمینه کارهای خوبی انجام داده ایم تا در ایام نوروز مسافران از این طرح بهره مند شوند.
  صفایی ادامه داد:  از جمله این طرح ها می توان به ارتقای سرویس بهداشتی، نمازخانه،تابلوهای اطلاع رسانی و چرخ دستی اشاره کرد که در آینده تفاوت های ملموسی را شاهد خواهید بود.
  مدیر کل فرودگاه های استان اظهار داشت: از دیگر اقدامات می توان به احداث پارکینگ طبقاتی به وسعت ۱۱ هزار متر مربع در ۳طبقه و ۴ سطح با ظرفیت ۴۸۵ خودرو که نوع ساخت آن بسیار مدرن و شکیل خواهد بود و نیز در داخل آن رستوران تعبیه شده است اشاره کرد که ان شاالله تا اوایل سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید .
  وی یادآور شد: از بین ۵۶ فرودگاه کشور فقط فرودگاه مشهد سود ده بوده است و ما به علت بودجه کم استان مجبوریم از شرکت های فرودگاهی اعتبار بگیریم و چون برای بهبود فرودگاه از لحاظ عمرانی و خدماتی کارهای زیادی انجام می دهیم به همین علت زیان ده هستیم.
  صفایی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته  تعداد پروازهای ما ۲درصد افزایش یافته که تعداد یک میلیون و صد و نه هزار مسافر جابجا کرده ایم البته در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ ، ۱۸ درصد افزایش داشتیم و علت این کاهش ۲% نسب به ۱۸%  حذف پروازهای حج بوده و همچنین در نظر داریم تا سال آینده آمار جابجایی مسافران را به یک میلیون پانصد هزار نفر افزایش دهیم.
  وی گفت:  روزانه بطور میانگین ۳۰ پرواز در فرودگاه صورت می گیرد و از لحاظ رتبه بندی پرواز ششم یا هفتم هستیم.
  صفایی در مورد قراردادهای  جهت ارتقای فرودگاه های مشهد و اصفهان توضیح داد: ما از لحاظ عوامل پروازی و ترمینال ها جلوتر از مشهد و اصفهان هستیم و تمام این کارها را انجام داده ایم و نیازی در این مورد نداریم به همین علت در قرارداد فقط نام اصفهان و مشهد را برده شد.
  مدیر کل فرودگاه های استان در مورد ایستگاه مترو برای فرودگاه گفت: ما طرحمان را به شرکت مترو داده ایم و حتما در آینده یک ایستگاه در فرودگاه خواهیم داشت.
  مصطفی صفایی در خصوص الزامات پسا تحریم و اینکه تبریز در سال ۲۰۱۸  شهر نمونه گردشگری جهان اسلام انتخاب شده گفت: پروژه وسعت بخشیدن به پارکینگ هواپیما و احداث و ارتقای ترمینال خارجی را در دست کار داریم چرا که تعداد پروازها و هواپیما ها افزایش خواهند یافت و این پارکینگ ظرفیت این تعداد هواپیما را نخواهد داشت ، ما این پروژه ها را به مناقصه خواهیم گذاشت و تمام شرکت های داخلی و خارجی اجازه شرکت در این مناقصه را خواهند داشت و چون تبریز به علت صادرات فرش و .... شهر شناخته شده ای در جهان است خیلی از شرکت های خارجی خواستار شرکت ر این مناقصه خواهند بود و تاکنون شرکت ایتالیایی آمادگی خود را برای ساخت ترمینال داده که ما در حال تحقیق و بررسی آن هستیم.
  وی در آخر جلسه گفت: باند فرودگاه برای Air۳۸۰ مشکلی ندارد ولی به علت کوچک بودن پارکینگ فرودگاه و بزرگ بودن این هواپیما مشکل خواهیم داشت. انتهای پیام/
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۱
کد مطلب: 426589
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *