۰

لزوم تبیین مضررات مواد مخدر توسط طلاب و روحانیون

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: علما و روحانیون با توجه به اینکه از جایگاه ممتازی در نظام اجتماعی برخوردارند در راستای تشریح و تبیین مضرات مواد مخدر فعال‌تر عمل کنند.
لزوم تبیین مضررات مواد مخدر توسط طلاب و روحانیون
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، سومین کارگاه  علمی ـ کاربردی پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر پیش از ظهر امروز با حضور برخی از علماء و طلاب اهل سنت شهرستان زاهدان برگزار شد.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار داشت: یکی از معضلات شایع در سیستان و بلوچستان مصرف شدید مواد مخدر در میان نسل جوان است، پدیده وابستگی و سوء مصرف مواد مخدر در جهان امروز به عنوان یکی از بحران‌های اساسی محسوب شده و این پدیده شوم منجر به فروپاشی بنیان خانواده، تغییر سبک زندگی جوانان و نوجوانان، تشدید جرم و جنایت و افزایش مرگ و میر شده است.
رسول نامی بیان داشت: انتظار می‌رود علماء و روحانیون با توجه به اینکه از جایگاه ممتازی در نظام اجتماعی برخوردارند در راستای تشریح و تبیین مضرات مواد مخدر اقدامات موثری را با رویکرد پیشگیری از اعتیاد انجام دهند.
وی با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و کاهش جرائم مختلف در جامعه، مردم نقش اساسی را دارند، تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامی که علما و مبلغین مذهبی می‌توانند در این زمینه انجام دهند نهی از مصرف مواد مخدر و آگاهی سازی مردم از عواقب اعتیاد است.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: علماء و طلاب می‌توانند به عنوان گروه‌های مرجع، هنجارهای اجتماعی را در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر فراگیر کنند و امید است با به کارگیری این ظرفیت بتوانیم نسبت به کاهش مصرف مواد مخدر در استان گام‌های موثری برداریم.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 425812
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *