۰

مرز پاکستان مبدأ ورود لوازم الکتریک قاچاق

رییس اتحادیه لوازم الکتریک با تاکید بر اینکه مرز پاکستان مرز ورود کالاهای حوزه لوازم الکتریک به صورت غیر مجاز به داخل کشور است، است: حجم بالای واردات به تولید داخلی ضربه وارد می‌کند و تعداد زیادی از کارخانجات تولید لوازم الکتریک تعطیل شده‌اند.
مرز پاکستان مبدأ ورود لوازم الکتریک قاچاق
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، حسین درودیان با بیان اینکه اتحادیه فروش و تولید لوازم الکتریک در کشور همانند سایر اصناف کشور از درد مشترک و معضلی بزرگ با عنوان رکود اقتصادی رنج می برد، اظهار کرد: این خلا گریبان بازار لوازم الکتریک را هم گرفته است و فعالان این اتحادیه وضعیت خوب اقتصادی ندارند.
وی با بیان اینکه بازار لوازم الکتریک خوابیده است و رونق اقتصادی در آن دیده نمی شود، افزود: در این راستا بازار عرضه و تقاضا ساختار ساماندهی شده مناسبی ندارد.
رییس اتحادیه تولید و فروش لوازم الکتریک با تاکید بر اینکه واردات از جمله محور های اصلی در بحث رکود در بازار لوازم الکتریک است، اضافه کرد: به طور طبیعی واردات لوازم الکتریک بازار این صنف را در کشور با مشکلات و خلا های بسیاری مواجه ساخته است.
درودیان با اشاره به اینکه واردات منجر به سایه سنگین رکود در بازار لوازم الکتریک می شود، ابراز کرد: واردات کالاهایی از جنس لوازم الکتریک بازار را دچار آسیب های جدی کرده است و متاسفانه به این امر توجهی نمی شود.
وی با بیان اینکه  تعداد زیادی از کارخانجات فعال در عرصه تولید لوازم الکتریک تعطیل و بسته شده اند و تعدادی از آن ها نیز در آستانه تعطیلی قرار دارند، اظهار کرد: متاسفانه حجم بالای واردات کالا در حوزه لوازم الکتریک به تولید داخلی ضربه وارد کرده است و کارخانجات تولید لوازم الکتریک را با این سرنوشت مواجه کرده است.
رییس اتحادیه لوازم الکتریک با تاکید بر اینکه بازار لوازم الکتریک در کشور به بستر فروش کالاهای چینی تبدیل شده است، تصریح کرد: در این راستا تولید کنندگان داخلی با اسیب های بسیار جدی مواجه هستند.
درودیان با انتقاد از سیاست واردات کالا به داخل کشور، اضافه کرد: حتی لامپ در جریان سیاست واردات کالاهای الکتریک به درون کشور وارد می شود و این سیستم معضلی بزرگ بر سر راه تولید داخلی و ملی است.
رییس اتحادیه لوازم الکتریک پاکستان را محور اصلی ورود کالای غیر مجاز در حوزه لوازم الکتریک معرفی نمود و با تاکید بر اینکه مرز پاکستان مرز ورود کالاهای حوزه لوازم الکتریک به صورت غیر مجاز به داخل کشور است، ابراز کرد: ورود این اجناس با قیمت ناچیز پاکستانی به اقتصاد بازار لوازم الکتریک و جریان تولید داخلی در این حوزه صدمه وارد کرده است.
درودیان در خاتمه با بیان اینکه بی نظمی در جریان واردات کالا در حوزه لوازم الکتریک از زیر ساخت های معضل بیکاری در کشور تلقی می شود، خاطر نشان کرد: هم اکنون کارخانه ها در حوزه تولید لوازم الکتریک با حداقل نیرو کار می کنند و باید مسولان فکری برای رفع این معضل بزرگ در کشور بکنند.
انتهای پیام/ راه دانا
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 424225
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *