۰

مبارزه بدون اغماض با قاچاق کالا/ مخالف افزایش تعرفه خدمات بهداشت و درمان هستم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر مبارزه بدون اغماض با قاچاق کالا به ویژه سیگار تاکید کرد و گفت: افزایش قیمت سیگار و اختصاص هزینه افزایش یافته به ارگان‌های حمایتی و بیمه سلامت در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حسینعلی شهریاری پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه‌های زیربنایی از جمله گازرسانی در سیستان و بلوچستان آغاز شده و بنا بروعده مسئولان قرار است اوایل سال 96 گاز به استان برسد که امیدواریم محقق شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل بیکاری مختص سیستان و بلوچستان نیست و کشور دچار این مشکل گسترده است و در دو سال اخیر هم اتفاقی نیفتاده که شاید یکی از دلایل عمده آن تحریم‌ها بوده است.
وی ادامه داد: مسئولان کشور امیدوار بودند با برجام مشکلات کشور زودتر برطرف شود اما در واقعیت نباید فقط به برجام دلخوش کرد بلکه باید به امکانات و توانمندی‌های داخل کشور متکی بود زیرا با نیرنگ استکبار به سادگی نمی‌توان حتی به منابع مالی خودمان دسترسی پیدا کنیم و شیطنت‌ها و مخالفت‌های آنها همچنان ادامه دارد.
توزیع عادلانه منابع دولت
شهریاری با تاکید بر اصل 48 قانون اساسی گفت: تمام منابع اقتصادی کشور باید به صورت عادلانه توزیع شود که این مهم محقق نشده است و بسیاری از استان‌های محروم کشور وضعیت مناسبی ندارند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: 500 میلیون دلار مقام معظم رهبری برای آبیاری تحت فشار در منطقه سیستان اختصاص دادند تا مشکل بیکاری برطرف شود.
شهریاری با اشاره به اینکه دولت در حال کوچک شدن است گفت: برون سپاری و واگذاری به بخش خصوصی یعنی هزینه‌های مردم کاهش پیدا کند که متاسفانه این گونه نبوده و با واگذاری به بخش خصوصی هزینه‌های مردم افزایش یافته است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به بحث فراقومی و فرامذهبی تاکید کرد: امروز با سوءمدیریت مواجه هستیم و باید در کنار مقوله فراقومی و فرامذهبی، شایسته‌سالاری را در انتصاب مدیران لحاظ کنیم تا بتوانیم زمینه‌های توسعه و پیشرفت را در استان فراهم کنیم.
توسعه رشته‌های دانشگاهی بدون نیازسنجی
شهریاری گفت: به منظور جلوگیری از رفتن جوانان به خارج از کشور برای ادامه تحصیل، بسیاری از رشته‌های دانشگاهی بدون نیازسنجی در کشور توسعه پیدا کرده که این رشته‌ها متناسب با نیاز جامعه نیست و طبیعتا فردی که در این رشته‌ها مهارت کسب کند بیکار می‌ماند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمایش رشته‌های پزشکی و آمایش رشته‌های علوم تحقیقات و دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته که آمایش پزشکی تصویب شد تا بر اساس نیاز دانشگاه‌ها رشته‌ها را ایجاد کنند که در حال طی کردن مراحل آخر است.
افزایش تعرفه خدمات سرپایی مشکلی بزرگ برای مردم مناطق محروم
شهریاری در زمینه افزایش تعرفه‌ هزینه‌های بهداشتی در سال 95 نیز گفت: این موضوع از اختیارات شورای عالی بیمه است که در دولت تصویب می‌کند و شورای عالی بیمه سلامت تعرفه را تایید می‌کند.
وی ادامه داد: این شرایط سبب شده هزینه خدمات سرپایی افزایش پیدا کند بر خلاف هزینه‌های بستری که کاهش پیدا کرده است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته بر اساس نرخ تورم تعرفه افزایش پیدا کرد امسال دولت بر اساس نرخ تورم قصد افزایش دارد.
لزوم مبارزه جدی با قاچاق کالا
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی به موضوع قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار امسال باید به صورت جدی با موضوع قاچاق کالا مبارزه شود به گفته مسئولان 25 میلیارد دلار در کشور قاچاق داریم که یکی از مهمترین آن قاچاق سیگار است.
شهریاری افزود: 70 کشور دنیا ثابت کرده‌اند هنگامی که قیمت سیگار افزایش پیدا می‌کند بسیاری از افراد ترک می‌کنند اما در ایران تا ما این موضوع را مطرح می‌کنیم مخالفت می‌شود و معتقد هستند با افزایش قیمت سیگار، قاچاق سیگار افزایش می‌یابد.
وی تاکید کرد: با افزایش قیمت سیگار می‌توان میزان هزینه افزایش یافته قیمت سیگار را به بیمه سلامت داد تا در تامین هزینه‌های سلامت مردم با مشکل مواجه نشویم.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال باید دولت و نیروی انتظامی مبارزه جدی با قاچاق کالا را در دستور کار قرار دهند و با شدت بیشتری با این موضوع برخورد شود.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 431149
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *