۰

ردپای رژیم تروریست پرور و مزدور اسرائیل در ترور "دانشمند هسته‌ای"

قاتل شهید مسعود علیمحمدی گفت: در سفری که به تل اویو انجام دادیم در پادگانی در اتوبان اورشلیم-تل اویو با چند افسر ارشد اسرائیلی آشنا شدم، سپس توسط آن ها درباره ترور دکتر علیمحمدی از زوایای مختلف توجیه روانی و عملیاتی شدم...
ردپای رژیم تروریست پرور و مزدور اسرائیل در ترور "دانشمند هسته‌ای"
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از سایت خبری کریمه، ...صبح زود، ساعت شش بیدار شدیم، نماز خواندیم و من صبحانه را آماده کردم، ایشان رفت اتاق کارهای روزانه اش را یادداشت کند من هم رفتم اتاق که خوابم برد که یک لحظه با صدایش بیدار شدم که می گفت: خانم غذای ما را نمی دهی، منتظر شد تا مثل هر روز غذایش را بدهم، رفت توی حیاط و داشت کفش هایش را می پوشید، غذا را به دستش دادم، دو دور دور باغچه زد و خداحافظی کرد، ماشینش را روشن کرد و از خانه بیرون برد، پیاده شد سرش را از لای در بیرون آورد نگاهم کرد و گفت خدا حافظ.
گفتم خداحافظ، استارت که زد حس کردم باد مرا می برد، صدای مهیبی بلند شد و همه جا را پر کرد، فکر کردم زلزله آمده! اما آن بیرون او هنوز توی ماشین نشسته بود. جلوی درب که رفتم، نشسته بود آنجا، اما نگاهم نمی کرد. خشک شده بودم. با صدای دخترم که نزدیک می شد به خودم آمدم دیدم آنجا ایستاده ام و به او نگاه می کنم. به سمت ماشین رفتم اولش فکر کردم از حال رفته، هرچی صدا کردم جوابم را نداد صورتش را برگرداندم دیدم سمت چپ سرش خالی شده آن لحظه متوجه شدم شهید شده است...

اظهارات فوق مربوط به منصوره کرمی، همسر شهید مسعود علیمحمدی است، کسی که افتخارات زیادی برای کشورمان به ارمغان آورد و همین باعث شد که سرانجام دشمنان جمهوری اسلامی که تحمل دیدن پیشرفت های متعدد ایران را ندارند، وی را به شهادت رساندند.

عامل اصلی ترور شهید دکتر مسعود علیمحمدی و از اعضای یکی ازشبکه های تروریستی موساد در مصاحبه ای بخشی از چگونگی آموزش ترور را در پادگانی در نزدیکی تل اویو تشریح کرد.

مجید جمالی فش گفت: در سفری که به تل اویو انجام دادیم در پادگانی در اتوبان اورشلیم-تل اویو با چند افسر ارشد اسرائیلی آشنا شدم و در آنجا آموزش های مختلف از جمله تعقیب و گریز، ضد تعقیب و چسباندن بمب زیر خودرو را فرا گرفتم. به گفته این تروریست برای تمرین عملیات بمب گذاری با استفاده از موتور در این پادگان آموزش هایی خاصی به او داده شده است.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه با تشریح جزئیات بیشتر اظهار کرد: پس از اینکه درباره ترور دکتر علیمحمدی از زوایای مختلف توجیه روانی وعملیاتی شدم و چند بار عملیات بمب گذاری را در پادگانی در نزدیک تل اویو تمرین کردم ماکت بسیار دقیقی از منزل دکتر علیمحمدی ومحیط اطراف منزل وی در اختیار من قرار گرفت تا کاملا با محیط و شرایط واقعی عملیات ترور وی اشنا شوم...

به هر تقدیر، در ساعت ۷:۳۰ صبح ۲۲ دی ۱۳۸۸ بود که با انفجار بمب در قیطریه تهران، مسعود علی‌محمدی شهید و دو فرد دیگر نیز زخمی شدند و خساراتی به ساختمان مجاور وارد شد، گویا بمب منفجر شده در یک موتورسیکلت که به فاصله یک متری از در ورودی منزل علی‌محمدی به یک درخت بسته شده بود، جاسازی شده بود...
... 3 شهریور 1388 بود که مسعود علیمحمدی، در روستای کن از اطراف شهر تهران متولد شد، پس از اخذ مدرک دیپلم، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته فیزیک در دانشگاه شیراز آغاز کرد و پس از فارغ التحصیلی در سال ۶۴ در دوره کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.
سپس وی در سال ۶۷ تحصیلات خود را در نخستین دوره دکترای فیزیک نظری دانشگاه صنعتی شریف پی گرفت و در مهر ماه ۷۱ به عنوان نخستین دانش‌آموخته دکترای  فیزیک  داخل کشور و نخستین دانش‌آموخته دکترای دانشگاه شریف، فارغ‌التحصیل شد.  
دکتر علیمحمدی پس از یک سال همکاری با دانشگاه تربیت معلم تهران از سال ۱۳۷۲ به طور رسمی به عضویت هیات علمی دانشکده‌ فیزیک دانشگاه تهران درآمد و در همان سال‌ها برای مدتی کارهای پژوهشی خود را به همراه دیگر دوستانش در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی پی‌گیری می‌کرد.

پس از تمام ارتباطش با پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، تلاش‌های زیادی جهت راه‌اندازی پژوهشکده «فیزیک کاربردی» در دانشگاه علم و صنعت ایران کرد که به دلایلی این تلاش‌ها به نتیجه‌ مطلوب نرسید.
ناگفته نماند که علیمحمدی در زمینه‌ آموزش، معلمی توانمند وکم‌نظیر بود. او کار تدریس را به گفته‌ خودش، از سال آخر کارشناسی یعنی از سال ۱۳۶۳ با مربیگری آزمایشگاه آغاز کرده بود.
وی درس‌های متنوعی از جمله‌ مکانیک کوانتومی، مکانیک کلاسیک، ذرات بنیادی، نظریه‌ میدان‌های کوانتومی و مکانیک آماری را در دانشکده‌ فیزیک ارائه می‌کرد. او همچنین کتاب مکانیک کوانتومی نوشته‌ ساکورایی را به همراه حمید‌رضا مشفق به فارس برگردانده است... و اقدامات بسیار ارزنده دیگری که در این مقال نمی گنجد. 
خلاصه اینکه، پیکر استاد شهید دکتر علیمحمدی، با کمال تاسف و تاثر در پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸ با حضور انبوه تشییع کنندگان در جوار امامزاده علی اکبر در شمال تهران به خاک سپرده شد.

پیام تسلیت رهبر معظّم انقلاب به مناسبت شهادت آقای دکتر علیمحمدی
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت استاد دانشمند آقای دکتر مسعود علیمحمدی را تسلیت گفتند.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت استاد دانشمند مرحوم آقای دکتر مسعود علیمحمدی رضوان الله علیه را به مادر و همسر و خاندان گرامیش و به همه‌ی دوستان و شاگردان و همکارانش تبریک و تسلیت عرض می کنم.
دست جنایتکاری که این ضایعه را آفرید، انگیزه‌ی دشمنان جمهوری اسلامی را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور است، افشاء و برملا کرد. بی گمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان کشور، به رغم دشمن،‌ این انگیزه‌ی خباثت آلود را ناکام خواهد گذاشت. علوّ درجات آن شهید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسألت می کنم.

واکنش‌هاسایرین به شهادت این شهید بزگوار
همچنین روابط عمومی دانشگاه تهران درپی وقوع انفجاری که به شهادت رسیدن دکتر مسعود علی‌محمدی منجر شد، پیام تسلیتی صادر کرد. در اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه تهران آمده‌است: «دشمنان اسلام و انقلاب بدانند که شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران با این خون‌ها روز به روز تنومندتر و پرثمرتر می‌گردد.»
سازمان بسیج مستضعفین نیز در اطلاعیه‌ای از مسعود علی‌محمدی به عنوان استاد بسیجی و موفق دانشگاه‌های امام حسین (ع)، مالک اشتر و تهران یاد و شهادت وی به دست عوامل ضد حکومتی را محکوم کرد. سازمان بسیج مستضعفین در این اطلاعیه از قوه قضاییه درخواست نموده تا هرچه سریعتر با عاملان این ترور برخورد قضایی نماید.
وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری هم با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تأسف از حادثه مشکوک انفجار، درگذشت وی را به خانواده دکتر مسعود علی‌محمدی و جامعه دانشگاهی تسلیت گفت.
و در نهایت شاگردان استاد شهید دکتر علی‌محمدی (دانش آموختگان دوره لیسانس و فوق لیسانس دانشکده فیزیک دانشگاه تهران) محصل در دوره دکتری فیزیک خارج از کشور از دانشگاه‌های مختلف دنیا آمریکا، کانادا، اروپا، استرالیا و آسیای دور با صدور بیانیهٔ مشترکی ضمن محکوم کردن این ترور اعلام کردند: «جای بسی تأسف و حسرت که سرانجامِ عمری پژوهش و تدریس، آن هم در شاخه‌ای از علم چون فیزیک تئوری که در مرزهای دانش بشری و مستلزم سالیان دراز تلاش و جدیت و مسلماً استعداد ذاتی است، در کشور ما چنین دردناک است. البته که فهم عمق این فاجعه برای کوته‌فکران، مغرضان و طمع‌ورزان بسیار دشوار و ناممکن است.»
در این بیانیه همچنین آمده‌است: «علاوه بر خباثت، دنائت و جهالت عاملان این عمل شوُم و غیرانسانی که بر هیچکس پوشیده نیست، بدون تردید شرایط متشنج کنونی کشور که منجر به وارد آمدن چنین ضایعه عظیمی به جامعه علمی کشور شده‌است در عملی شدن این نقشه پلید بی‌تاثیر نبوده‌است.» 
در پایان جا دارد که به سوال ساده همسر شهید از قاتل شهید علی‌محمدی اشاره کنیم که گفت: آیا جرم همسرم فقط عشق به وطن بود؟ آیا کسی که وطن خود را دوست دارد باید کشته شود؟ مگر او جز علم‌اندوزی و آموزش چه کاری کرده بود؟ همیشه می‌گفت که من به خاطر شغل معلمی که دارم از آینده خود مطمئنم زیرا به کسی ظلم نکرده بود. همسرم به راحتی به اینجایگاه نرسیده بود و بسیاری از فشار‌ها را تحمل کرده بود.
وی با اعلام تقاضای اعدام برای متهم، گفت: از دستگاه قضایی تقاضا دارم که اسراییل را به علت اقدامات تروریستی در محاکم بین‌المللی به محاکمه بکشاند و امیدوارم خداوند هر فرد و کشور تروریستی را نابود کند...
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 424217
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *