۲

با فرهنگ سازی و آزمایش های قبل از ازدواج مانع تولد فرزندان تالاسمی شویم

مولوی حسین بر: با توجه به جو سنتی حاکم بر شهرستان میطلبد خانواده ها با آگاهی و اطلاع بیشتری پیگیر آزمایشات قبل از ازدواج زوجین بوده و اصرار و پافشاری برای ازدواج های فامیلی به هر قیمتی نداشته باشند.
با فرهنگ سازی و آزمایش های قبل از ازدواج مانع تولد فرزندان تالاسمی شویم
مولوی یعقوب حسین بر مدرس و مسؤل دفتر ثبت  ازدواج اهل تسنن در شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما،گفت: ازدواج امری اسلامی و دینی در راستای گسترش نسل و دوری از فساد وگناه است که اسلام برای آن اهمیت زیادی قائل می باشد.

حسین بر افزود: با توجه به افزایش بیماری تالاسمی در  سطح شهرستان و عدم توجه به آزمایشات  قبل از ازدواج که منجر به تولد فرزندانی تالاسمی که هم برای خانواده و هم برای شخص زندگی سختی را رقم خواهد زد میشود.
بیشترین عامل افزایش این بیماری ازدواج های فامیلی و عدم توجه به آزمایش های قبل ازدواج است.

وی بیان کرد: برای ریشه کن شدن بیماری تالاسمی که هم دولت و هم خانواده را متحمل هزینه های سنگینی می کند باید آزمایشات قبل از ازدواج را جدی گرفت و با پرداخت هزینه اندک و تشخیص به موقع برای همیشه سایه تاریک چنین بیماری هایی را از سر خود و فرزندانمان دور کنیم. 

مولوی حسین بر گفت: با تشخیص پزشک معالج اگر برای زوجین راه علاجی وجود دارد و مشکلی در امر ازدواج و فرزند آوری سالم نداشته باشند ازدواج و ثبت آن اشکالی ندارد ولی در غیر این صورت ثبتی انجام نخواهد گرفت و این ازدواج از نظر شرعی و انسانی درست نیست چرا که به تبع آن هم خانواده و هم جامعه دچار آسیب خواهند شد.

ایشان در ادامه با توجه به اهمیت موضوع گفت: ائمه جمعه و مسؤلین مراکز بهداشت و ...باید در راستای آگاه سازی مردم تلاش کنند چرا که ازدواج امری اجتماعی بوده و همه باید برای بهبود و داشتن زندگی سالم برای زوجین تلاش کنند تا دیگر شاهد افزایش بیماری  تالاسمی نشویم.

حسین بر در پایان به سرکشی از دفاتر ثبت ازدواج در شهرستان و اطمینان از  برقراری قوانین  وعدم اقدام به ازدواج هایی که از نظر آزمایشات مشکل دارند تأکید کرد.


انتهای پیام/
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 452381
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *