به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «
تفتان ما» فرامرز لکزایی روز شنبه در اولین نشست کارگروه ضوابط اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین سیستان و بلوچستان با اشاره به اسناد بالادستی ضرورت اجرای خدمات حوزه زمین و ساختمان در قالب یک پنجره واحد، بیان کرد: پروژه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بهعنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویتدار دولت الکترونیک شناخته میشود و بر اساس ماده پنج مصوبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال ۱۴۰۱، بهعنوان یک راهبرد فرا قوهای برای مقابله با زمینخواری به تصویب رسیده است.
وی افزود: دو هدف اصلی این سامانه، پیشگیری از مفاسد زمینخواری و ساماندهی الگوی ارائه خدمات در حوزه املاک و مستغلات است، این سامانه علاوه بر این اهداف، کارکردهای متنوعی همچون مدیریت هوشمندانه فرایندهای بین دستگاهی، ایجاد سازوکارهای مناسب جهت پیشگیری از جرایم و مفاسد، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها، حذف بسترهای تبانی و ارتشا، و هدایت سرمایهگذاران و متقاضیان به بهرهبرداری اصولی از اراضی استان بر اساس ضوابط آمایش سرزمین را شامل میشود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان با اشاره به پیشرفتهای صورتگرفته در این سامانه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سازوکارهای این سامانه در استان به میزان قابلتوجهی عملیاتی شده و از بین ۳۰ دستگاه خدماترسان، ۲۴ نهاد متولی، الگوی ارائه خدمت خود را در بستر این سامانه به هموطنان ارائه میدهند.
وی ادامه داد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در سطح سیستان و بلوچستان دارای هفت زیرسامانه اصلی است که شامل پورتال تخصصی حوزه زمین و ساختمان، درگاه ارتباطی متقاضیان، پایش اراضی استان، برنامه کاربردی تبادل استعلامات و مجوزهای حوزه زمین، ابزارهای پشتیبان کاربران عمومی و تخصصی، زیرسامانه تحلیل و ارزیابی فعالیت ذینفعان و سیستمهای مدیریت کارگزاران است.
وی همچنین به اهمیت برگزاری نشستهای کارگروه اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این نشستها شناسایی خلأها و نواقص موجود در سامانه بوده، لازم است تا علاوه بر تسریع اتصال دستگاههای فاقد ارتباط به سامانه مدیریت پنجره واحد زمین، تهیه و بارگذاری نقشهها و عکسهای هوایی دستگاههای خدماترسان اصلی نیز در دستور کار قرار گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان بر اهمیت آموزش کاربران تأکید کرد: هرگونه تأخیر یا اشتباه در ارائه پاسخها که منجر به اخلال در فرایندهای ارائه خدمت و نارضایتی مخاطبان شود، قابلپذیرش نیست؛ بنابراین دبیرخانه کارگروه پنجره واحد مدیریت زمین باید علاوه بر استمرار آموزشهای کاربردی، با مصادیق ترک فعل متولیان این حوزه بهطورجدی برخورد کند.
انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcjaoevtuqeamz.fsfu.html