۰
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان:

میانگین پاسخگویی خدمات در سیستان‌وبلوچستان ۲۶ روزه است

معاون دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: این استان با ۹۵ درصد پاسخگویی در سامانه پنجره واحد و میانگین ۲۶ روز، عملکرد مطلوبی دارد.
میانگین پاسخگویی خدمات در سیستان‌وبلوچستان ۲۶ روزه است
 
 
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تفتان ما» فرامرز لکزایی روز شنبه در اولین نشست کارگروه ضوابط اجرایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین سیستان و بلوچستان با اشاره به اسناد بالادستی ضرورت اجرای خدمات حوزه زمین و ساختمان در قالب یک پنجره واحد، بیان کرد: پروژه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به‌عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک شناخته می‌شود و بر اساس ماده پنج مصوبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال ۱۴۰۱، به‌عنوان یک راهبرد فرا قوه‌ای برای مقابله با زمین‌خواری به تصویب رسیده است.
 
 وی افزود: دو هدف اصلی این سامانه، پیشگیری از مفاسد زمین‌خواری و ساماندهی الگوی ارائه خدمات در حوزه املاک و مستغلات است، این سامانه علاوه بر این اهداف، کارکردهای متنوعی همچون مدیریت هوشمندانه فرایندهای بین دستگاهی، ایجاد سازوکارهای مناسب جهت پیشگیری از جرایم و مفاسد، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها، حذف بسترهای تبانی و ارتشا، و هدایت سرمایه‌گذاران و متقاضیان به بهره‌برداری اصولی از اراضی استان بر اساس ضوابط آمایش سرزمین را شامل می‌شود.
 
 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این سامانه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سازوکارهای این سامانه در استان به میزان قابل‌توجهی عملیاتی شده و از بین ۳۰ دستگاه خدمات‌رسان، ۲۴ نهاد متولی، الگوی ارائه خدمت خود را در بستر این سامانه به هم‌وطنان ارائه می‌دهند.
 
 وی ادامه داد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در سطح سیستان و بلوچستان دارای هفت زیرسامانه اصلی است که شامل پورتال تخصصی حوزه زمین و ساختمان، درگاه ارتباطی متقاضیان، پایش اراضی استان، برنامه کاربردی تبادل استعلامات و مجوزهای حوزه زمین، ابزارهای پشتیبان کاربران عمومی و تخصصی، زیرسامانه تحلیل و ارزیابی فعالیت ذی‌نفعان و سیستم‌های مدیریت کارگزاران است.
 
 وی همچنین به اهمیت برگزاری نشست‌های کارگروه اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این نشست‌ها شناسایی خلأها و نواقص موجود در سامانه بوده، لازم است تا علاوه بر تسریع اتصال دستگاه‌های فاقد ارتباط به سامانه مدیریت پنجره واحد زمین، تهیه و بارگذاری نقشه‌ها و عکس‌های هوایی دستگاه‌های خدمات‌رسان اصلی نیز در دستور کار قرار گیرد.
 
 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان بر اهمیت آموزش کاربران تأکید کرد: هرگونه تأخیر یا اشتباه در ارائه پاسخ‌ها که منجر به اخلال در فرایندهای ارائه خدمت و نارضایتی مخاطبان شود، قابل‌پذیرش نیست؛ بنابراین دبیرخانه کارگروه پنجره واحد مدیریت زمین باید علاوه بر استمرار آموزش‌های کاربردی، با مصادیق ترک فعل متولیان این حوزه به‌طورجدی برخورد کند.
 
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcjaoevtuqeamz.fsfu.html
 
شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 455128
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *