۰
امام جمعه خاش:

مجلس باید پاسدار اسلام و دستاورد‌های انقلاب باشند

امام‌جمعه خاش گفت: نماینده مجلس در مقابل قرآن سوگند یاد می‌کند که پاسدار اسلام و نگهبان دستاورد‌های انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشد.
مجلس باید پاسدار اسلام و دستاورد‌های انقلاب باشند
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان خاش بیان کرد: شهید مدرس یک مجتهد و عالم بزرگ ایرانی است که در تحقق قوانین اسلامی در مجلس شورای زمان رضاخان نقش مؤثری داشت و در مقابل ستمگران شجاعانه می‌ایستاد نگاه به زندگی این شهید به‌عنوان نماینده مردم در مجلس می‌تواند یک الگوی حسنه برای تمام وکلا و نمایندگان مجلس در عصر امروز باشد.
 
امام‌جمعه خاش ادامه داد: امام از وی به‌عنوان نماینده ممتاز یاد کردند و توصیه‌ای دراین‌خصوص به ملت دارد که سعی کنید مثل مرحوم مدرس را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنید.
 
وی در ادامه افزود: ساده‌زیستی عفو اجتناب از کینه‌ورزی شهامت و شجاعت قاطعیت و تدبیر صبر و ظلم‌ستیزی از ویژگی‌های این سید بزرگوار است و نمایندگان مجلس باید این ویژگی‌ها را داشته باشند مردم باید ویژگی‌های نماینده را بررسی کند وکسی که شایستگی بیشتری دارد انتخاب کند.
 
امام‌جمعه خاش اذعان کرد: نماینده مجلس در مقابل قران سوگند یاد می‌کند که پاسدار حقیر اسلام و نگهبان دستاورد‌های انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشد پس مهم‌ترین وظیفهٔ وکلای مجلس محافظت از ارزش‌های اسلام انقلاب و امام است و تمام مسئولین کشور باید پایبند این ارزش‌ها باشند.
 
دهقان در ادامه تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی با روال مهمی شکل گرفت که پس از نگارش توسط فقها در میان مردم به رأی گذاشته شد و اکثریت مردم به آن رأی دادند.
 
امام‌جمعه خاش با تبریک روز دانشجو افزود: به روح مطهر دانشجویان عزیزی که در راستای انقلاب اسلامی و دفاع از میهن اسلامی جان خود را فدا کردند درود می‌فرستیم.
 
وی افزود: چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد معاون رئیس‌جمهور امریکا قصد سفر به ایران را داشت دانشجویان متدینی که این شکست را دیده بودند تنفر و انزجار خود را با تجمع و اعتراض اعلام کردند به‌جای رسیدگی به این تجمعات جمع کثیری از دانشجویان را زخمی و به شهادت رساندند، دانشجو امروز رسالت علم‌آموزی را بر عهده دارد کشور به دانشجوی مبتکر و خلاق نیازمند است.
 
این مقام مسئول مطرح کرد: خداوند در قران در سوره شمس پس از یازده مرتبه سوگند می‌فرماید عامل سعادت شما پاکی و تزکیه نفس است تزکیه نفس شامل تطهیر و پاک‌سازی نفس از اخلاق ناپسند و آلودگی‌های اخلاقی است.
 
وی افزود: تزکیه نفس آثار فردی و اجتماعی دارد که رستگاری یکی از آن‌هاست از دیگر آثار آن اصلاح دنیا و آخرت ماست.
 
دهقان در ادامه گفت: انسان در زیر سایه تزکیه نفس به قرب الهی می‌رسد وقتی انسان ازآنچه منع شده پرهیز کند به تقرب الهی می‌رسد و حرکت جامعه در مسیر خوبی‌ها از آثار اجتماعی آن است؛ ولی در مسیر ترکیه نفی موانعی وجود دارد که انسان باید از ان‌ها بگذرد خداوند در قرآن می‌فرماید ای کسانی که بر نفس خود ستم کردید از رحمت الهی ناامید نشوید پس توبه کنید چرا که خداوند تبارک‌وتعالی گناهان را می‌بخشد.

انتهای خبر/
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 453549
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *