۰
گزارش تفتان ما از عدم انتخاب كميسيون هاي مورد نياز مردم توسط نماينده ها؛

وقتي از 16 كميسيون مجلس تنها 5 كميسيون توسط نمايندگان استان انتخاب مي شود/ جاي خالي نمايندگان سيستان و بلوچستان در كميسيون امنيت ملي

از 16 كميسيون مجلس تنها 5 كميسيون توسط نمايندگان استان انتخاب مي شود و هيچ يک از نماينده گان استان سيستان و بلوچستان در ترکيب کميسيون امنيت ملي بحضور ندارند و جاي خالي منتخبين اين استان در اين کميسيون بسيار مهم با توجه به وضعيت استان به چشم مي خورد.
وقتي از 16 كميسيون مجلس تنها 5 كميسيون توسط نمايندگان استان انتخاب مي شود/ جاي خالي نمايندگان سيستان و بلوچستان در كميسيون امنيت ملي
به گزارش تفتان ما،  پس از شروع به کار مجلس دهم شورای اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بعد از تعیین تکلیف هیات رئیسه دائم، برای ثبت نام در کمیسیون های مجلس اعلام آمادگی کردند تا تکلیف این کمیسیون ها هم مشخص شود.
 
نمایندگان مجلس دهم بر اساس اولویت‌بندی‌شان به عضویت کمیسیون‌های تخصصی درآمده‌اند تا جایی که برخی کمیسیون‌های پر طمطراق از حدنصاب گذشت و برخی کمیسیون‌های کاربردی اما کم جاذبه اعضایش به تعداد انگشتان یک دست هم نرسید.
 
اما با این وجود آن چیزی که مهم است نگاه و انتخاب اولیه نمایندگان به برخی سوژه‌ها و کرسی‌های جذاب مجلس دهم است. این در حالی است که از 16 کمیسیون تخصصی مجلس نمایندگان سيستان و بلوچستان فعلاً در 5 کمیسیون عضو شدند که در برخی از این کمیسیون ها دو نفر عضو هستند .
 
جای نمايندگان سیستان و بلوچستان درکمیسیون های امنیت ملی و همچنين انرژي و اقتصادی خالی به نظر می رسد و البته تاحدودی فرصت باقیست و یکی از معضلات اصلی و عمده ی سيستان و بلوچستان همواره مسائل امنيتي بوده  ولي هیچ کدام از هشت نماينده اين استان در کمیسیون امنيت ملي اعلام حضور نكرده است اما شنيده ها حاكي از آن است كه  يكي از نمايندگان حوزه سيستان در روزهاي آتي براي حضور در كميسيون امنيت ملي اعلام حضور خواهد كرد.
 
اگر چه این انتخاب‌ها با توجه به مجلس اولی بودن بسیاری از نمایندگان نمی‌تواند پایه و ملاک محکمی برای ارزیابی باشد، اما با توجه به برخی رویکردهای انتخاباتی و تلاش منتخبان جدید مجلس برای استفاده از تجارب نمایندگان سابق و دوری از نقاط ضعف آن‌ها در نشست‌های انتخاباتی، به وضوح قابل درک است که این نمایندگان تازه وارد به خوبی وضعیت و جذابیت کمیسیون‌های مجلس را نیز ارزیابی کرده و به نوعی با برنامه قبلی پای در عرصه قانون‌گذاری نهاده‌اند.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 433054
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *