۰
گزارش تفتان ما از انتخاب درست و مناسب يك نماينده اهل سنت در هيات رييسه مجلس؛

توجه به شایستگی ها؛ محور مهم مجلس دهم شورای اسلامی/ حضور یک نماینده اهل سنت در هيات رييسه مجلس دهم نشان از اعتماد نظام به این قشر از جامعه دارد

توجه به شایستگی ها؛ محور مهم مجلس دهم شورای اسلامی است و هر فرد ایرانی در هر نقطه ای از کشور که دارای توانمندی و شایستگی است بایستی تلاش شود زمینه برای رشد و بالندگی او در عرصه های مختلف فراهم شود.
توجه به شایستگی ها؛ محور مهم مجلس دهم شورای اسلامی/ حضور یک نماینده اهل سنت در هيات رييسه مجلس دهم نشان از اعتماد نظام به این قشر از جامعه دارد
به گزارش تفتان ما، مجلس دهم شورای اسلامی با رای، نظر و انتخاب واقع بینانه مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامي شکل گرفت و بر پایه آن افراد شاخص و انقلابی به مجلس راه پیدا کردند لذا فارغ از هر گونه افکار و نگاههای فرقه ای، گروهی و جناحی توجه به شایستگی ها محور مهم در مجلس دهم شورای اسلامی است.
 
هر فرد ایرانی در هر نقطه ای از کشور که دارای توانمندی و شایستگی است بایستی تلاش شود زمینه برای رشد و بالندگی او در عرصه های مختلف فراهم شود.
 
چنانچه امروز رئیس جمهوری و رئیس شورای امنیت ملی در اجتماع مردم مهاباد به صراحت اعلام کردند در ایران اسلامی هیچ کس حق ندارد در بین مسلمانان و مذهب آنها امتیازی قائل شود لذا بین کرد، ترک، فارس و عرب نباید هیچ تفاوتی در ایران اسلامی وجود داشته باشد.
 
* حضور یک نماینده اهل سنت در هيات رييسه مجلس نشان از اعتماد نظام به این قشر از جامعه دارد
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: حضور یک نماینده اهل سنت در هیئت رئیسه مجلس نشان از اعتماد نظام به این قشر از جامعه دارد.
 
مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: خداوند را شاکریم مجلس دهم شورای اسلامی با نگاهی فراجناحی شکل گرفته و از اقشار و گروههای مختلف توانسته اند در کرسی های مجلس حضور پیدا کنند.
 
* قدرداني از حضور محمدقسیم عثمانی نماینده اهلسنت مجلس
وی از حضور محمدقسیم عثمانی نماینده اهلسنت مجلس بعنوان عضو ناظر در هیئت رئیسه مجلس و عنایت نمایندگان در انتخاب وی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم در مجلس جدید شاهد شکل گیری اتحاد و همبستگی گروهها و جناحها باشیم و همگان با وحدت رویه بتوانند اهداف نظام اسلامی را دنبال کنند.
 
وی خاطرنشان كرد: اجرای قوانین بر پایه اسلام و دستورات دینی و اصول کشور و بر مبنای خواسته های مردم در کنار تبعیت از دستورات و منویات مقام معظم رهبری به اقتدار مجلس کمک می کند و قطعا نمایندگان در این مجلس در آینده می توانند شایستگی های خود را بروز دهند.
 
وي با اشاره به لزوم وجود همه اقوام و مذاهب در حوزه تصمیم گیری کلان کشور، اظهار کرد: این انتخاب می تواند باعث نگاه مثبت مسئولین به ایجاد و گسترش هم صدایی ملی در کشور شود.
 
* در مجلس جدید اقتدار نظام اسلامی به دنیا عرضه می شود
امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش نیز در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: در مجلس جدید اقتدار نظام اسلامی به دنیا عرضه می شود زیرا شمار زیادی از دلسوزان به اسلام و کشور و افراد خدمتگذار در عرصه حضور دارند.
 
مولوي عبدالستار حسين زهي با بيان اينكه انتخاب يك فرد از اهل سنت بعنوان عضو ناظر در هیئت رئيسه مجلس بسيار قدامي ارزنده و شايسته است، تصريح كرد: تکیه بر توانمدی ها و شایستگی های افراد می تواند در دلها امید بیافریند لذا این موضوع سبب تقویت نشاط در جامعه می شود.
 
وي با تاكيد بر مسئله وحدت و اتحاد در كشور ايران اسلامي، خاطرنشان كرد: افرادي كه می خواستند از ابزار نفاق و جدايي انسجام و وحدت بين مذاهب در ايران را به هم بزنند امروز به این نتیجه رسیدند که این گونه نبوده است و انتخاب يك نفر اهل سنت در هئيت رييس مجلس دهم این یک اتفاق مثبت است.
 
مولوي حسين زهي اظهار كرد: كشور ايران اسلامي تنوع قومي و مذهبي بسيار زيادي دارد و در واقع رنگين كماني از اقوام و مذاهب است و همه در اين كشور خود را در اركان تصميم گيري نظام و كشور موثر مي دانند و وجود نماینده هر کدام از این اقوام و مذاهب در مناصب مختلف، مظهر مردم سالاری دینی است.
 
* انتخاب يك اهل سنت در هیات رييسه مجلس اقدامي ارزنده در جهت تقويت انسجام و وحدت بود
نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی هم در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه انتخاب يك اهل سنت در هیات رييسه مجلس دهم اقدامي بسيار مناسب و مثبت بود، اظهار كرد:  نیروهای توانمند و دلسوز نظام در مجلس دهم راه یافته اند که حضور آنها در این دوره می تواند به تقویت وحدت و همگرایی و هم افزایی اجتماعی در جامعه بزرگ ایرانی بیانجامد لذا ما به این موضوع افتخار می کنیم.
 
علی کرد با بيان اينكه جریان های معاند نظام همواره بر طبل تبعیض و اختلاق می کوبند، گفت:  انتخابات هیات موقت مجلس نماد روشنی برای دشمنان است كه بدانند هيچگونه تبعیض و اختلافي بين  مذاهب در جمهوری اسلامی ایران نیست.
 
وي اذعان كرد: مجلس دهم فراتر از نگاههای حزبی و گروهی شکل گرفته و در آن رفتار و منش انقلابی وجود دارد و قطعا تکیه بر وحدت و ارزشها در آن تقویت می شود و تلاش همه وکلای ملت به سمت هم افزایی و هم اندیشی حول حفظ دستاوردهای نظام اسلامی خواهد بود.
 
وي خاطرنشان كرد: تلاش برای ایجاد امنیت، دوستی و تفاهم بین اقشار مختلف و همدلی دولت و ملت و جلوگیری از اختلافات قومی و مذهبی جهت توسعه پایدار، کوشش در جهت بستر سازی قانونی برای رفاه اجتماعی و ارتقای سطح معیشی مردم بویژه عشایر، اقشارکم درآمد، محروم و آسیب پذیر جامعه، تلاش برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی و مبارزه با بیکاریف توجه به اصل مهم شایسته سالاری و پرهیز از قوم گرایی و توجه به اصل اسلامی شورا و مشورت و تلاش در جهت هرچه توانمند کردن نهاد مردمی شوراهای اسلامی شهر و روستا و تقویت شوراهای فرادستی مدنظر نمایندگان در این دوره است.
 
نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: برای من باعث سربلندی هست که فردی از مذهب من در کنار دیگر برادرانم توانسته در هیئت رئیسه مجلس حضور پیدا کند لذا ما با اعلام حمایت از اقدامات وحدت طلبانه نمایندگان مردم در مجلس تلاش می کنیم بهترین عملکرد را در دفاع از حقوق ملت بزرگ ایران و تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشیم.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 433044
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *