۱

صعود گروه کوهنوردی باشگاه حامیان تفتان خاش ،سیستان و بلوچستان به قله برف انبار قم با ارتفاع3200متر انجام شد

کوهبان گفت: یکی از مهترین اهداف باشگاه کوهنوردان معرفی قله آتش فشانی تفتان به ورزشکاران این رشته است.
صعود گروه کوهنوردی باشگاه حامیان تفتان خاش ،سیستان و بلوچستان به قله برف انبار قم با ارتفاع3200متر انجام شد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، به نقل از روابط عمومی باشگاه کوهنوردی حامیان تفتان  شهرستان خاش عبدالرحیم کوهبان مسئول باشگاه حامیان تفتان خاش گفت: اعضای این گروه با هدف آشنایی با طبیعت بکر و جذاب کشور و بهره گرفتن از ظرفیت و توان و تجربه کوهنوردان استان های ایران سربلند و نهادینه کردن ورزش کوهنوردی دربین مردمان شهرستان خاش کار صعود به قله های بلند کشور را در پیش گرفته اند.
 کوهبان افزود: علاوه بر تفتان سربلند قله های بزرگ و مهمی در کشور وجود دارد که برای معرفی آنها به مردم استان الخصوص شهرستان خاش با همکاری و همراهی اعضای گروه کوهنودی باشگاه کوهنوردی حامیان تفتان  ،اداره ورزش و جوانان وهیئت کوهنوردی این شهرستان تلاش میکنیم 
  وی اظهار کرد: حضور گروه های کوهنوردی و امداد کوهستان در مناطق کوهستانی کشور در شرایط دشوار و بحرانی می تواند به نجات کوهنوردان و افراد گرفتار در طبیعت و کوهستان کمک کند. 
کوهبان ادامه داد: معرفی قله آتش فشانی تفتان به کوهنوردان ومردم ایران از اولویت های مهم این گروه به شمار می رود و بر همین اساس تلاش می کنیم برنامه صعود به قله های مهم داخل کشور وبرون مرزی را توسط باشگاه  کوهنوردی حامیان تفتان راداشته باشیم. 
قلهٔ برف‌انبار در ۶۰ کیلومتری جنوب شهر قم و در باغ‌های جنوبی روستای فردو از توابع بخش مرکزی شهرستان کهک واقع شده‌است.این رشته‌کوه از شمال به محدودهٔ روستای فردو، از شرق به محدودهٔ وسف (دهکدهٔ محققین)، از غرب به محدودهٔ رشته‌کوه پلنگ آبی و از جنوب به دهستان جاسب استان مرکزی منتهی می‌شود. این قله با ارتفاع ۳٬۲00متر بلندترین نقطهٔ طبیعی در سرتاسر استان قم محسوب می‌شود و همین ویژگی باعث شده که این منطقه هر هفته شاهد حضور کوهنوردان از سراسر  کشور را داشته باشد. وجود دره‌ای به عمق ۶۰۰ متر در کنار قلهٔ برف‌انبار باعث شده‌است که برف در فصل زمستان به میزان زیادی در آن انباشته گردد، به‌طوری که بعضاً تا فصل تابستان نیز این دره مملو از برف‌های یخ زده‌است، نام «برف‌انبار» نیز از این ویژگی ناشی شده‌است


انتهای خبر/
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 453040
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *