۰
تحولی در حوزه سلامت جنوب شرق کشور؛

مراکز درمانی سیستان و بلوچستان به دستگاه تشخیص و درمان فوق پیشرفته تجهیز شد

سیستان و بلوچستان جزء استان‌های اندک شمار در برخورداری از دستگاه پت‌اسکن و دستگاه شتاب‌دهنده شد.
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل ازعصرهامون، نتیجه تلاش‌های طولانی مدت تیم دانشگاه علوم پرشکی زاهدن به ثمر نشست و دو دستگاه شتاب‌دهنده خطی پیشرفته و ورژن روز دنیا وارد استان سیستان و بلوچستان شد تا یک گام محکم دیگر به راه‌اندازی مدرن‌ترین مرکز جامع سرطان کشور نزدیک شود.

پت اسکن یکی از دستگاه‌های پیشرفته و روز دنیاست که به کمک تشخیص به هنگام و درمان بیماری‌هایی صعب العلاجی همچون سرطان آمده است، این دستگاه با استفاده از روش‌های نوین و پیشرفته پزشکی هسته‌ای نقش بسزایی در تشخیص به موقع و پیشگیری از گسترش سرطان در بدن بیماران دارد و می‌تواند با تشخیص به هنگام، جان انسان‌های بسیاری را نجات دهد.

پت‌اسکن می‌تواند به پزشکان در تست بیماری، آماده شدن برای جراحی و مشاهده میزان موفقیت‌آمیز بودن روند درمان کمک کند، این روش ممکن است به دلایل مختلفی درخواست شود، اما اغلب آن‌ها در مورد سرطان، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های مغزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه پت سی تی اسکن (pet ct) می‌تواند تصاویر دقیقی از اندازه و محل تومور را در اختیار پزشک قرار دهد و پزشک قادر خواهد بود با کمک دستگاه‌های پیشرفته شتابدهنده خطی تومور‌های سرطانی را با دقت کمتر از یک میلی‌متر درمان کند.

سیستان و بلوچستان به دستگاه تشخیص و درمان فوق پیشرفته تجهیز شد

علی خواجه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: بهبود شاخص‌های تشخیص و درمان سیستان و بلوچستان با ورود ۲ دستگاه تشخیص و درمان فوق پیشرفته یک قدم به تکمیل چرخه تشخیص و درمان سرطان در سیستان و بلوچستان نزدیک شد.

وی افزود: با پیگیری به‌عمل آمده توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مساعدت وزارت بهداشت مدرن‌ترین دستگاه‌های تشخیصی و درمانی وارد زاهدان شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: یک دستگاه پیشرفته PET اسکن ساخت شرکت زیمنس با اعتباری بالغ بر۷۸ میلیارد ریال که ۵۰ درصد از محل اعتبارات دانشگاه و ۵۰ درصد دیگر از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تأمین شده است.

وی ادامه داد: با رایزنی‌ها و پیگیر‌های مستمر انجام شده، یک دستگاه شتاب دهنده high energy که در پرتودرمانی بیماران سرطانی کاربرد دارد از سوی هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت در اختیار این دانشگاه قرار گرفت، ارزش این دستگاه ۹۰ میلیارد ریال است که ۵۰ درصد از محل اعتبارات دانشگاه و ۵۰ درصد دیگر از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تأمین شده است.
انتهای خبر/
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 452957
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *