۰
مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان خبرداد:

ردیابی و مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی خرما درسطح بیش از ۶۳ هزار هکتار نخلستان های سیستان‌وبلوچستان

مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت:از ابتدای سال گذشته تاکنون کار ردیابی سوسک سرخرطومی خرما در سطح بیش از ۶۳ هزارو ۲۲۰ هکتار انجام شده است.
ردیابی و مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی خرما درسطح بیش از ۶۳ هزار هکتار نخلستان های سیستان‌وبلوچستان
 به گزارش  پایگاه خبری تفتان ما،غلامحسین تیموری در نشست کمیته استانی مدیریت سرخرطومی حنایی خرما بیان کرد: سوسک سرخرطومی حنایی به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین آفت‌های درختان نخل نام برده می‌شود که برای زندگی، لانه سازی و پرورش لارو به طور معمول از تنه درخت برای رشد و تکثیر خود استفاده می‌کند.
غلامحسین تیموری افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون کار ردیابی سوسک سرخرطومی خرما در سطح بیش از ۶۳ هزارو ۲۲۰ هکتار انجام شده است.
وی گفت: در جریان ردیابی و مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی تعداد ۴۲۵۹ اصله خرما آلوده تشخیص داده شده که تیمار ۴۱۹۲ اصله درخت خرما انجام و ۶۷ اصله نخل  نیز بدلیل میزان بالای خسارت وارده شده امحا گردید.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آفت سرخرطومی خرما علاوه بر خسارت مستقیم که از بابت تغذیه لارو آفت از تنه درخت و آوندهای آن انجام می شود عامل ورود عوامل قارچی و باکتریایی به داخل تنه بوده که درنهایت درصورت عدم مبارزه به موقع باعث مرگ درخت می شود.
تیموری به همه کشاورزان نخل کار توصیه کرد: با توجه به پراکندگی درختان آلوده در سطح نخلستان ها باید تمامی درختان آلوده توسط کارشناسان ماهر مورد بازبینی قرار گیرد.
گفتنی‌است سیستان وبلوچستان دارای بیش‌از ۶۹ هزار هکتار نخلستان است و نخلستانها افزون بر۷۰ درصد باغات استان را به خود اختصاص داده اند.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 452953
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *