۰
در سایه ضعف زیرساخت‌ها رخ داد؛

ترافیک و نبود امکانات رفاهی عامل نارضایتی مردم و گردشگران در شهر توریستی چابهار

عدم وجود زیرساخت مناسب در شهر چابهار و حضور گسترده گردشگران و مسافرین نوروزی باعث شده تا ترافیک زیادی در سطح شهر و مکان‌های تفریحی ایجاد شود.
ترافیک و نبود امکانات رفاهی عامل نارضایتی مردم و گردشگران در شهر توریستی چابهار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تفتان مابه نقل از چهاربهاران، چابهار یکی از نقاطی است که مردم جهت گذراندن تعطیلات خود در ایام نوروز انتخاب می‌کنند و بعد از فروش کش کردن بیماری کرونا امسال شاهد حضور گسترده مسافرین نوروزی در این شهر بندری بوده‌ایم.

چابهار شاید از لحاظ مراکز خرید و یا مناطق بکر و دیدنی جای منحصربه‌فردی باشد؛ اما از لحاظ‌ داشتن زیرساخت جهت تسهیل‌کردن اقامت مسافرین و گردشگران پیشرفت چندان مناسبی در این چندساله نداشته و همین موضوع باعث نارضایتی گردشگران و حتی شهروندان ساکن در این شهر توریستی شده است.

در همین خصوص منصور روحی از فعالین اجتماعی شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار ما، بیان کرد: سوابق و تجربیات سال‌های ماضی از دهه مبارکه فجر تا پایان نوروز دچار حجم ترافیک ورودی مسافر و گردشگر به چابهار خواهیم بود.

وی ادامه داد: باتوجه‌به بیماری کرونا در دو سال گذشته تا حدودی از ورود مسافر کاسته شده بود، ولی به عینه در همین دو تا سه هفته مشاهده کردید که چه ترافیکی از جنبه‌های مختلف در سطح شهر حکم‌فرما شده است.

روحی با بیان اینکه جای پارک‌کردن در محدوده دریا بزرگ مناسب با حجم مسافری نوروزی نیست، تصریح کرد: ورودی‌های پارک بهاران و دریا بزرگ بسیار باریک و تنگ است، دریا کوچک هم وضعیت مناسبی ندارد ترافیک به سمت منطقه آزاد از چهارراه کوزه و بانک کشاورزی شروع می‌شود و وضعیت کمربندی شمالی ناخوشایند است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سرویس‌های بهداشتی عمومی برای شهری که مقصد هزاران مسافر و گردشگر است مناسب نیست، خاطرنشان کرد: در دو سال کرونایی که حجم مسافر کمتر شده بود فرصتی بود تا این ضعف‌ها جبران شود، ولی عملاً این‌چنین نشد بلکه مشکلات فوق تلنبار گشت تا غافلگیر شویم و امید است در جهت رفع کاستی‌ها و جبران آن برآییم.

روحی با بیان اینکه پارک‌ها نباید تماماً در کنار دو ساحل دریا بزرگ و دریا کوچک باشد، اظهار کرد: می‌طلبد پارک‌ها و ایجاد امکان رفاهی عمومی به چهار طرف شهر هدایت شوند تا از ترافیک شهری و از ترافیک مکان‌های ساحلی کاسته شود.

وی ادامه داد: پارک کوهستان در ضلع شمال شرقی شهر یا احیای و جان‌دادن دوباره و مجدد به پارک جنگلی طیس کوپان یا ایجاد و راه‌اندازی پارکی در اطراف روستای لیپار و ... از ضروریات است.

روحی اظهار کرد: ایجاد کمپ مسافری در ورودی‌های شهر از جمله در اطراف پلیس‌راه و پارک بشیر از نیازهای ضروری است که می‌تواند شلوغی شهر را در ایام حضور گردشگران و مسافرین مدیریت کند.

انتهای خبر/
جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 452651
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *