۴
خبر خوش دولت برای متقاضیان وام ازدواج؛

پرداخت تسهیلات ازدواج به زوجین سیستان و بلوچستان تسهیل می یابد

امیرحسام قزلباش، مدیرکل شعب بانک کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: متقاضیان تسهیلات ازدواج در شعب بانک کشاورزی در هفته دولت وام ازدواجشان به طور کامل پرداخت می‌شود.
پرداخت تسهیلات ازدواج به زوجین سیستان و بلوچستان تسهیل می یابد
به گزارش تفتان ما به نقل از عصرهامون، وام ازدواج؛ تسهیلات گره گشایی که خودش گره است و برای دریافت آن باید از هفت خوان رستم گذر کرد.

وامی که در وهله ابتدایی زندگی مشترک می‌تواند کمک خوبی برای زوجین باشد اما پرداخت طولانی آن و سنگ اندازی بانک ها کام افراد را تلخ کرده است.

در همن راستا با چند تن از زوج‌های جوان که سروکارشان برای دریافت وام ازدواج به بانک افتاده هم صحبت شدیم.

یکی از متقاضیان وام ازدواج در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سنگ اندازی بانک ها زوجین را برای دریافت وام ازدواج سردرگم کرده است، بیان کرد: از زوجینی که در یک شرکت به عنوان نیروی معمولی مشغول بکار هستند تقاضای دسته چک یا نامه کسر از حقوق کرده اند که ارائه آنها برایمان مقدور نیست.

وی تصریح کرد: در خواست دو ضامن رسمی از یک سو و از طرف دیگر بروکراسی و کاغذبازی های مربوطه انگیزه ادامه مسیر برای دریافت این تسهیلات که حق زوجین است را از افراد سلب کرده است.

یکی دیگر از زوجین با اشاره از بلاتکلیفی و طولانی شدن فرایند دریافت وام گفت: مسئولان باید در این زمینه تلاش خود را نضاعف کنند و تدابیری برای حل این معضلات بیاندیشند.

امیرحسام قزلباش، مدیرکل شعب بانک کشاورزی سیستان وبلوچستان بیان کرد: متقاضیانی که در این مدت پرونده شان برای وام ازدواج کامل نشده است می توانند در این هفته، به مناسبت هفته دولت نسبت به تکمیل مدارک و پرونده خود اقدام و وام ازدواج خود را دریافت کنند.

وی افزود: شعب بانک کشاورزی از ۲۹ مرداد تا ۱۱ شهریور ماه جاری مجاز هستند با رعایت سایر ضوابط و مقررات ابلاغی، نسبت به بخشودگی کامل ۶ درصد وجه التزام بدهی متقاضیانی که قصد تسویه نقدی بدهی خود را دارند، بدون رعایت سقف ریالی حد نصاب های ابلاغی قبلی اقدام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: به منظور خدمت رسانی به مردم و تسهیل در امور بانکی‌شان در همین مدت، میز خدمت در شعب بانک کشاورزی استان برپا می شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به ۹۸۰ نفر از جوانان بالغ بر هزارو ۳۷۷ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزند آوری پرداخت شده؛ قرار است بالغ بر ۲۶۵ میلیارد ریال برای ۱۷۵ مورد تسهیلات واریز شود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 452095
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *