۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

۲۵۲ هزار تن انواع میوه‌های گرمسیری در سیستان و بلوچستان تولید شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته از سطح ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات این استان بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری نظیر موز، گواوا، انبه، کنار، پاپایا، نارگیل، چیکو، تمرهندی تولید و به بازار مصرف عرضه شد.
۲۵۲ هزار تن انواع میوه‌های گرمسیری در سیستان و بلوچستان تولید شد
 به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما» به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اردشیر شهرکی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با دارابودن شرایط آب‌وهوایی تقریباً استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشور است به‌طوری‌که در تولید برخی میوه‌ها در ایران بی‌رقیب است.
 
 وی ادامه داد: هم اینک در ۱۰۵ هزار هکتار باغات استان سیستان و بلوچستان بیش از ۶۴۵ هزار تن انواع میوه‌ها تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.
 
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: ۶۳ درصد باغات میوه این استان را نخلستان با تولید سالانه بیش از ۲۸۰ هزار تن انواع خرما به خود اختصاص داده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و درآمد در منطقه دارد.
 
 وی تأکید کرد: سیستان و بلوچستان از نظر تولید میوه‌های گرمسیری یکی از استان‌های سرآمد کشور است به‌طوری‌که سالانه کشاورزان در این باغات افزون بر ۲۵۲ هزار تن انواع میوه‌ها را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.
 
 شهرکی موز را از مهم‌ترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان معرفی کرد و افزود: این میوه نسبت به سایر محصولات گرمسیری با بیش از هفت هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.
 
 وی بیان کرد: با مشارکت کشاورزان و بنگاه‌های اقتصادی سطح کشور در صدد افزایش سطح موزستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان هستیم تا در آینده نزدیک کشور را از واردات موز بی‌نیاز کنیم.
 
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با برشمردن ظرفیت‌های کشاورزی و شرایط چهارفصل بودن آب‌وهوای منطقه اظهار کرد: باهمت بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران استان نقش مهمی در ارتقای امنیت غذایی کشور ایفا خواهد کرد.


انتهای خبر/
 
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 453954
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *