۰
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج:

برگزاری پنجمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور تیم‌های متخصص

نشست خبری مرحله نهایی پنجمین و بزرگترین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال کشور با حضور مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
برگزاری پنجمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور تیم‌های متخصص
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ مسلم معین در نشست خبری مرحله نهایی پنجمین و بزرگ‌ترین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال کشور که ظهر امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ با حضور جمعی از اصحاب رسانه در لانه جاسوسی سابق برگزار شد، اظهار کرد: برنامه رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال کشور یک سنت شده است، اظهار کرد: چهار دوره پربار را باتوجه‌به ارزیابی‌های مختلفی که داشتیم باهدف تقویت نهضت تولید محتوای بومی و ملی مبتنی بر هنجارهای مذهبی و همچنین شناسایی استعدادهای ناشناخته نظیر جوانان ایران اسلامی در حوزه تولیدات نوین و دیجیتال برگزار کردیم.
 
وی با اشاره به اینکه ایده این رویداد در سال ۹۷ داده شد، خاطرنشان کرد: در اولین سال حدود ۲۵ تیم از سراسر کشور در قالب یک رویداد ملی فراخوان شدند و ۱۰۰ نفر از فعالان این حوزه در رویداد شرکت داشتند بعد از آن دوره مقدمه رویداد ملی را، یک رویداد منطقه‌ای قرار دادیم که علاوه بر تهران در چهار منطقه دیگر هم این رویداد برگزار شد و برگزیدگان تیم‌های منطقه‌ای که حدود ۵۰ تیم بودند در این رویداد ملی شرکت کردند در سال‌های بعد از آن هم همین‌طور این رویداد برگزار شد.
 
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج افزود: امروز این رویداد با حضور تیم‌های متخصص در حوزه تولید بازی‌های موبایلی و پویانمای در بیش از ۴۰۰ نقطه برگزار شده و باهم رقابت کردند و ۵۰۰ تیم از شهرستان‌ها به مرحله استانی راه یافتند و ۴۵۰۰ نفر تولیدکننده بازی تلفن همراه مسلط به حوزه برنامه‌نویسی و تولید اپلیکیشن‌های مختلف و انیمیشن در مرحله استانی باهم رقابت کردند. امروز برگزیدگان آن ۵۰۰ تیم که حدود ۷۰۰ نفر می‌شوند به مرحله نهایی راه یافتند و در این سه رشته باهم به رقابت خواهند پرداخت. داورانی از دانشگاه‌های برتر کشور در این حوزه داوری خواهند کرد و راهنماهایی از همین حوزه در سالن وجود خواهند داشت و افراد را راهنمایی می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه این رویداد در دنیا نظیر نخواهد داشت، افزود: تفاوتی که این دوره با دوره‌های گذشته دارد این است که در حوزه اپلیکیشن تمام بازی‌های موبایلی، سوژه‌ها و موضوع‌هایی که تیم‌ها در مرحله استانی برگزیده شدند را تکامل خواهیم داد تا به محصولات نهایی بیشتری برسیم. در حوزه پویانمایی هم سوژه اعلام خواهد شد و افراد در این حوزه با هم رقابت خواهند کرد و بعد از پایان رویداد تیم‌های برگزیده معرفی خواهند شد.
 
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در ادامه از وزارتخانه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری، وزارت ارتباطات، وزارت کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مجموعه‌های مختلف در حوزه‌های تأمین امنیت کشور دعوت کرد تا با حضور در این رویداد ملی نقش عمده‌ای داشته باشند.
 
وی همچنین در ادامه گفت: چند سالی است که برای حوزه رسانه و فضای مجازی یک جشنواره محوری تدارک‌دیده‌شده که متعلق به کل کشور است به‌عنوان جشنواره فعالان فضای مجازی کشور که ما برگزیدگان این رویداد را روز جمعه معرفی خواهیم کرد و تقدیر از آن‌ها خواهد شد.
 
معین خاطرنشان کرد: تمام چهره‌های فعال در حوزه فضای مجازی کشور باتوجه‌به شاخص‌ها و پارامترهای داوران انتخاب می‌شوند و از آن‌ها تجلیل خواهد شد. چهره‌های فضای مجازی کشور، تولیدکنندگان محتوا و افرادی که در این حوزه اثرگذار هستند در این مراسم حضور خواهند داشت.
 
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در پایان مجدداً از افراد ذی‌ربط دعوت کرد تا در این برنامه حضور داشته باشند.

انتهای خبر/
 
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب: 453853
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *