۰
روستاییان در صف اول حضور پای صندوق‌های رأی؛

حضور حداکثری روستاییان باعث پیشرفت روستا می‌شود

روستاییان در استان سیستان و بلوچستان ۵۱ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و در دوره‌های گذشته انتخابات، مشارکت مردم روستاها در بالاترین سطح بوده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما به نقل از«عصرهامون»، جمهوری اسلامی ایران بر پایهٔ مردم‌سالاری دینی و جمهوریت بنا شده و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی برای ادامه حیات انقلاب جنبه حیاتی دارد و هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد؛ اقتدار و امنیت کشور تضمین می‌شود.

حضور اقشار مختلف مردم در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات زمینه را برای ناامیدی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایران فراهم می‌کنند و دراین‌بین روستاییان با حضور باشکوه و پر شور خود در عرصه انتخابات پایبندی و اعتماد خود را به انقلاب ثابت کرده‌اند.

بر اساس اصل ششم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران تعیین مسئولین برای اداره امور کشور با اتکای رأی عموم مردم است که انتخابات رویه‌ای نظام‌مند برای مشارکت مردم در اداره کشور محسوب می‌شود.

نیمی از جمعیت استان سیستان و بلوچستان را روستاییان تشکیل می‌دهند؛ روستاییان استان همیشه در انتخابات حضور حداکثری داشته و آمار و ارقام مشارکت جامعه روستایی استان در دوره‌های گذشته بالا بوده است.

در سطح روستاها رؤسای شوراها و دهیاران با همکاری مردم روستا، فضای شعبه‌های اخذ رأی را برای حضور پر شور مردم آماده می‌کنند.

روستاییان و عشایر استان با مشاهده خدمات انقلاب و نظام در سطح روستاها مانند: احداث جاده‌های بین روستایی و بیمه روستاییان و مسئله آب و گاز و برق روستاها قدردان خدمات نظام بوده‌اند و این را در حماسه ۲۲ بهمن با حضور خود در صفحه نشان داده‌اند.

یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در توسعه سکونتگاه‌های روستایی، تمایل گسترده به مشارکت مستمر روستاییان در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی است.

محمد نارویی از اهالی روستای چشمه زیارت بیان کرد: همه مردم از هر جریان و جناحی باید برای وحدت و اقتدار و پیشرفت کشور در انتخابات شرکت و با انتخاب فرد اصلح به آبادانی روستا و شهر خود کمک کنند.

وی افزود: در حال آماده‌سازی فضای روستایمان برای انتخابات پر شور ۱۱ اسفند هستیم؛ اهالی روستا به کمک اعضای شورا و دهیار روستا مکان اخذ رأی را آماده می‌کنیم تا شرایط برای یک انتخابات پر شور انجام شود.

رضا حسینی یکی از اهالی روستای حرمک زاهدان در خصوص اهمیت انتخابات بیان کرد: ما اهالی روستا با حضور حماسی خود در انتخابات عشق و علاقه خود را به انقلاب و نظام نشان می‌دهیم.

وی افزود: دشمنان با برخی جریان‌سازی‌ها همیشه به دنبال اهداف پوچ خود بودند همان‌گونه که طی سال‌های اخیر نیز فراز و فرودها و تنش‌های اجتماعی زیادی از سوی استکبار شاهد بودیم.

یکی از اهالی روستای حرمک تصریح کرد: ما روستاییان همیشه در صحنه بودیم و هستیم و باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی برنامه‌ای مناسب برای وضعیت روستاها داشته باشند تا مهاجرت از روستا به شهر کمتر شود و شرایط اقتصادی در روستا بهتر شود.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری انقلاب، مشارکت در انتخابات یک حق و وظیفه شرعی است و هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند این حق را از مردم بگیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: ما در این ۴۵ سال انقلاب اسلامی شهدای زیادی تقدیم این نظام کرده و در حال حاضر هم استان ما برای امنیت کشور شهید می‌دهد؛ مردم برای اثبات حقانیت خون شهدا به‌پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

انتهای خبر/
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 453825
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *