۰
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

ریشه محرومیت سیستان و بلوچستان به مسائل فرهنگی باز می‌گردد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ریشه محرومیت استان به مسائل فرهنگی باز می‌گردد چرا که اجازه سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران داخل استان نمی‌دهیم و نگاه قومی و قبیله‌ای داریم.
ریشه محرومیت سیستان و بلوچستان به مسائل فرهنگی باز می‌گردد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از روابط‌عمومی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل‌سنت سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی هم‌زمان با سفر به شهرستان دلگان در نشست پرسش‌وپاسخ دانش‌آموزان حاضر و به هر یک از سؤالات مکتوب جمع‌آوری شده از جمله ریشه محرومیت‌های استان و علت محرومیت شهرستان دلگان، کیفیت پایین آموزش‌ها در مدارس و دلایل کم‌رنگ بودن نقش‌آفرینی بانوان در منطقه پاسخ داد.

امام‌جمعه زاهدان بیان کرد: دانش‌آموزان باید به‌خوبی روی خود کارکرده و از فرصت تحصیل در مدارس استفاده کنند که در این صورت بیشترین نفع را خواهند برد.

وی افزود: دانش‌آموزان ارزشمندترین سرمایه یعنی عمر خود را صرف می‌کنند و آینده‌سازان این کشور هستند و باید از هر فرصتی برای رشد علمی، فکری و بینشی خود استفاده کنند.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: علت محرومیت شهرستان دلگان را باید در خود شهرستان و بین مردم جستجو کنیم ازاین‌جهت که منطقه دلگان از ظرفیت‌های مختلفی برخوردار است؛ اما مورداستفاده قرار نمی‌گیرد؛ زیرا فرهنگ ما ایراد دارد و درستکار نمی‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اذعان کرد: از شما نسل جدید امید می‌رود تلاش کنید تا نام منطقه محروم را از منطقه و استان خود بردارید.

وی گفت: اینکه سیستان و بلوچستان چه زمانی از محرومیت خارج خواهد شد باید گفت این کار بستگی به کار و فعالیت شما دارد؛ زیرا از زمانی که بنده به استان آمدم در جای‌جای استان پروژه‌های مختلف اجرا می‌شده از زمان دولت قبل و دولت کنونی که باتوجه‌به تأکیدات مقام معظم رهبری و اهتمام رئیس‌جمهور رفت‌وآمدها به استان بیشتر و بودجه‌های خوبی برای استان تصویب شده که بخش زیادی به خود استان بر می‌گردد.

آیت‌الله محامی افزود: مقام معظم رهبری عنوان کردند که دولت در خصوص مصوبات سفر کم‌کاری و تنبلی کرده و این شامل حال همه مسئولان در مرکز کشور، استان و شهرستان‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های عظیمی در استان در حال انجام است و استان ما ثروتمند اما محروم است چرا که سرمایه‌های فراوان دارد مثل همین نیروهای جوان و بااستعداد و باتوجه‌به اقدامات خوب در حال انجام پیشرفت‌های خوبی طی سال‌های آینده حاصل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بنده درگذشته هشدار داده بودم که التهاب و ناامنی شتاب پیشرفت استان را کم می‌کند؛ اما متأسفانه این اتفاق افتاد و آسیب‌هایی ایجاد کرد.

وی گفت: ایراداتی به دستگاه آموزشی وارد است و مقام معظم رهبری نیز در جلسات مختلفی به این موضوع اذعان داشته‌اند و باید برنامه‌ریزی و تلاش کنیم تا به‌تدریج به نتیجه برسیم.

آیت‌الله محامی افزود: سؤالات و پرسش‌های دانش‌آموزان در خصوص امکانات و تجهیزات شهر و مدارس زیاد است و نکته مثبت اینجاست که ما نباید به داشته‌های خود مغرور شویم؛ بلکه باید همواره به دنبال بهترشدن باشیم؛ اما در مقابل باید توجه داشته باشیم که تنها توجه به محرومیت‌ها منجر به ناامیدی ما می‌شود و باید نیمه پر و خالی لیوان را در کنار هم ببینیم.

وی تصریح کرد: ما خودمان باید تحول ایجاد کنیم و این کار با تلاش و همت اتفاق خواهد افتاد و باید با درس‌خواندن به مسئولیت‌های مهم دست پیدا کنید و وقتی این اتفاق افتاد دغدغه‌های کنونی خود را فراموش نکنید و همین مطالبات فعلی خود را دنبال کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کم‌رنگ بودن فعالیت‌های بانوان در منطقه برگرفته از فرهنگ مردم منطقه است؛ زیرا در برخی نقاط از تحصیل دختران جلوگیری می‌کنند درحالی‌که باید دختران دانش آموز با انگیزه و دقت درس بخوانند تا به موفقیت دست پیدا کنند.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 453618
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *