۰
در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)؛

سیستان و بلوچستان معطر به عطر خوش شهدا شد

صبح امروز پیکر پاک و مطهر ۱۰ شهید گمنام از طریق فرودگاه‌ زاهدان وارد سیستان و بلوچستان شد.
سیستان و بلوچستان معطر به عطر خوش شهدا شد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما ،سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در حاشیه استقبال از شهدای گمنام در زاهدان در گفتگو با  خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای عزیز انقلاب اسلامی، بیان کرد: شهدای عزیز شبیه باقی انسان‌های دیروز و امروز و فردای جامعه هستند؛ اما تفاوت آنان با باقی انسان‌ها اهتمام ویژه به شناخت خود و خداوند متعال بود.

وی افزود: شهدا با معرفتی که نسبت به خداوند متعال پیدا کردند، توانستند با تمام ظرفیت به دنبال اجرای فرمان الهی باشند.

فرمانده سپاه سلمان تأکید کرد: قطعاً در آن مقطع دفاع از انقلاب، کشور و مردم یک فریضه بود و شهدای عزیز ما توانستند به‌عنوان یک وظیفه الهی به بهترین شکل تکلیف خود را ادا نمایند.

شفائی تصریح کرد: مبارزه و جهاد شهدا همراه بااخلاص در عمل و تلاش جدی برای خدمت بود که همه این موارد باعث آن شد که خداوند متعال عاشق آنان شود و توفیق شهادت را به‌عنوان یک پاداش به آنان عطا کند.

وی افزود: فرهنگ عظیم شهادت هم در دوران دفاع مقدس و هم در دوران پس از آن خیرات و برکات بسیاری را برای کشور ما به ارمغان آورد؛ خداوند متعال به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی نموده است که فضای معنوی دوران دفاع مقدس و صداقت و اخلاص آن با حضور این شهدای عزیز همچنان انتشار یابد.

فرمانده سپاه سلمان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم برکات الهی شهدا در جامعه ما به‌صورت گسترده انتشار یابد.
 
 
غلامرضا جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: پیکر مطهر شهدای گمنام در زاهدان به معراج الشهدا واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان منتقل شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ادامه داد: مراسم شب وداع با شهدای گمنام شنبه ۲۵ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا به‌صورت هم‌زمان در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار خواهد شد.

 وی گفت: سیستان و بلوچستان دارای ۱۵۸ شهید گمنام است که این شهدا در تمامی شهرستان‌ها پراکنده هستند و تاکنون برای بیش از ۱۵۰ شهید گمنام یادمان ساخته شده و ساخت چهار یادمان نیز در دستور کار قرار دارد.
tm

انتهای خبر/
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 453585
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *