۰
وقتی مدیریت واحدی وجود ندارد؛

سردرگمی دانش‌آموزان زاهدانی با تصمیمات یک بام و دو هوای مسئولان

صبح امروز دانش‌آموزان زاهدانی در تصمیمات یک بام و دوهوای مسئولین برای رفتن به مدرسه مردد شده بودند.
به گزارش پایگاه خبری  تفتان ما به نقل ازعصرهامون، باتوجه‌به بارش بارندگی در زاهدان از شب گذشته، در دقایق ابتدایی صبح خبری در گروه‌ها و کانال‌های خبری فضای مجازی از سوی آموزش‌وپرورش ناحیه دو زاهدان مبنی بر تعطیلی مدارس ابتدایی این ناحیه در شیفت صبح به دلیل بارندگی منتشر شد.

بسیاری از دانش‌آموزان و معلمان نیز طبق اعلام این اطلاعیه به مدرسه نرفتند، اما دقایقی بعد از انتشار، این اطلاعیه که به گفته مدیر روابط‌عمومی آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدانی طبق زیرنویس مندرج در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان منتشر شده بود، از صفحه کانال خبری آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ زاهدان حذف و خبر اصلاحیه مبنی بر تعطیل نبودن مدارس منتشر شد.

این خبر در حالی منتشر شده بود که مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان هیچ خبری برای تعطیلی مدارس در شیفت صبح اعلام نکرده بود، و به گفته روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان تصمیم‌گیری برای هر گونه تعطیلی در این خصوص مبنی بر تصمیم مدیریت بحران استان است.

در تماسی که خبرنگار ما با مجید محبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مبنی بر تعطیلی مدارس در شیفت صبح داشت، وی بیان کرد: هیچ مدرسه‌ای در هیچ مقطعی تعطیل نیست و مدارس طبق روال روزانه دایر است.

محبی خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اعلام مدیریت بحران در تعطیلی مدارس زاهدان در شیفت صبح را تکذیب و گفت: تمامی مدارس در تمامی مقاطع دایر است.

این در حالی است که بسیاری از مدیران مدارس طبق اطلاعیه اولیه آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان مدارس را تعطیل و به دانش‌آموزانی که به مدرسه‌رفته بودند اعلام کردند، مدارس تعطیل و به خانه‌ها بازگردند.

مدیر روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان علت این تعطیلی را یک ناهماهنگی و تصمیم سراسیمه برخی از مدارس عنوان کرد.

این در حالی است که ناهماهنگی‌های ایجاد شده در بین مدیران آموزش‌وپرورش برای برخی از دانش‌آموزان و والدین شاغل چالش‌های را به همراه داشت.

یکی از والدین این دانش‌آموزان در تماس با دفتر خبری عصرهامون با ابراز گلایه از این ناهماهنگی‌های ایجاد شده بیان کرد: اول صبح اعلام می‌کنند که مدارس تعطیل است بعد از چند دقیقه این خبر را تکذیب می‌کنند.

وی ادامه داد: فرزندم را به مدرسه رساندم و در مسیر رفتن به محل کار بودم که از مدرسه تماس گرفتند مدارس تعطیل است.

هاشم زهی یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان که فرزندش را به مدرسه برده بود و با درب بسته مواجه شد بیان کرد: چرا باید یک بارندگی عادی باعث به‌وجودآمدن چنین ناهماهنگی در تصمیمات آقایان مسئول شود.

وی ادامه داد: بارش باران از شب گذشته شروع شده است، آقایان مسئول اگر قصد تعطیلی مدارس را داشتند چرا زودتر اعلام نکردند و همیشه تصمیمات را برای دقیقه ۹۰ می‌گذارند.

باتوجه‌به اعلام مدیرت بحران بر عدم تعطیلی مدارس زاهدان، ساعتی بعد خبری در برخی از خبرگزاری‌ها به نقل از مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان مبنی بر تعطیل مدارس زاهدان در شیفت صبح منتشر شد.

این ناهماهنگی بین مسئولان و عدم توجه به تصمیمات مدیریت بحران در استان که مرجع تصمیم‌گیری برای تعطیلی در مواقع بارندگی و بحران است نشان از عدم مدیریت واحد در استان را دارد.

انتهای خبر/
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 453436
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *