۰
مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان صیاد ۱۰ مدال المپیک

مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: دانش‌آموزان این استان در المپیادهای علمی کشوری موفق به کسب ۶ مدال نقره و چهار مدال برنز شدند.
دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان صیاد ۱۰ مدال المپیک
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حسن بروشکی بیان کرد: رکورد سال گذشته دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در کسب مدال‌های رنگی المپیادهای علمی پنج مدال نقره و یک مدال برنز بود که امسال با افزایش چهار مدال رنگی رکورد بی‌سابقه در این رویداد بزرگ علمی کشور ثبت شد.
 
وی هدف اصلی از برگزاری این المپیادها را ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان، رقابت در رشته‌های تخصصی و میدان دادن به دانش‌آموزان در سطوح مختلف علمی بیان کرد.
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: دانش‌آموزان این استان در ۲ سال اخیر موفق به کسب بیش از ۶۰ رتبه برتر کشوری در رویدادهای مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و مهارتی شدند.
 
وی اظهار کرد: کسب این موفقیت‌ها نشان از توجه به تربیت تمام ساحتی در مدارس سیستان و بلوچستان و اهتمام ویژه به اجرای سند تحول بنیادین دارد.
 
بروشکی ادامه داد: بنا به گزارش مرکز آمار ایران، با تلاش و همت آموزش‌دهندگان و همکاران سوادآموزی تمامی شهرستان‌ها و مناطق، سیستان و بلوچستان با رشد هفت و نیم‌درصدی مقام نخست کشور را در شاخص رشد میانگین سواد استان کسب کرد.
 
وی با اشاره به اینکه با این میزان رشد حدود ۶۵ هزار نفر از افراد بی‌سواد این استان سواددار شدند، افزود: در این مدت ۲ هزار و ۱۰۰ نیروی آزاد و یک هزار نفر از همکاران فرهنگی کار سوادآموزی این تعداد سوادآموز را برعهده داشتند.

انتهای خبر/
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب: 453307
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *