۰
امام‌جمعه خاش:

دراسلام نگاه ویژه ا‌ی به آزادی و حفظ شخصیت انسان شده است

امام‌جمعه خاش گفت:استقلال و آزادی اجتماعی از جمله ارزش‌های اسلامی است که به آن تأکید فراوان شده است.
دراسلام نگاه ویژه ا‌ی به آزادی و حفظ شخصیت انسان شده است
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان در خطبه‌های نمازجمعه ببا اشاره به اینکه به حقوق بشر انسانی و کرامت انسانی در اسلام نگاه ویژه‌ا‌ی به آزادی و حفظ شخصیت انسان شده است بیان کرد: در دنیا کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند اولین آثار بمب‌های اتمی شیمیایی آن‌ها بر روی مردم ژاپن، ویتنام و سوریه هنوز باقی است.

وی ادامه داد: استقلال و آزادی اجتماعی از جمله ارزش‌های اسلامی است و اسلام به آن تأکید فراوان دارد و خداوند به انسان این کرامت را داده تا یک موجود آزاد خلق شود.

دهقان با اشاره به روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم تشریح کرد: ما منت‌پذیر شهدا هستیم که با فداکاری آنان از تسلط بیگانگان توانستیم آزاد شویم، حکومت‌ها موظف به حفاظت و حراست با تمام وجود هستند.

وی افزود: آزادی نباید با ارزش‌های اخلاقی و قانونی الهی و حقوقی عمومی در تقابل باشد آزادی به این معنا نیست که هر زمین و هر فردی و هر لباس و پوششی که بخواهد بیرون بیاید و در تقابل با بسیاری از ارزش‌ها باشد.

خطیب نماز جمعه خاش اذعان کرد: کرامت انسانی برای ما جایگاه بسیار بالایی دارد و در مقابل آن مسئول هستیم، اگر ارباب‌رجوعی مراجعه کرد باید کرامت شخصیت و حقوق او حفظ شود برخی از مسئولین وظایف اولیه خود را فراموش کردند؛ وضعیت خیابان‌ها نابسامان است چاله‌ها و شکاف در خیابان وجود دارد، در مناطق پایین‌شهر کمترین کار مثل جمع‌آوری زباله انجام نمی‌شود.

امام‌جمعه خاش با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است اظهار کرد: از جمله خدمات این نهاد ایجاد بانک ژنتیک در کشور است و ایران ۱۱ برابر متوسط رشد جهان از لحاظ علمی پیشرفت داشته است ما حرکت را آغاز کرده‌ایم و با شتاب پیش می‌رویم؛ و سال‌ها همچنان باید با شتاب روبه‌جلو حرکت کنیم تا عقب‌افتادگی‌ها جبران شود.

وی بااشاره اهمیت کار خبر و خبرنگاری تصریح کرد: خبرنگاران ما باید هوشیار عمل کرده و به کشور‌های بیگانه اجازه ندهند خبر‌های دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان‌دادن واقعیت‌ها، پنهان‌کردن جلوه‌های‌امیدبخش، بزرگ کردن عیب‌های کوچک و انکار محسنات در کشور را که لز برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری دشمنان است که نمونه‌های آن را در اغتشاشات اخیر دیدیم به کرسی بنشانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان خاطرنشان کرد: جوانان باید در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن پیش‌گام باشند دشمنات رهزنان فکر و عقیده هستند، نباید حقیقت را از دشمنان و پیاده‌نظام آن‌ها شنید باید خبر‌ها را از مراکز خبری کشور دریافت کنیم برای دشمنان اولین و بزرگ‌ترین مصلحت خودشان است و هیچگاه خیرخواه ما نخواهند بود.
 
انتهای خبر/
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 453121
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *