۰
سرپرست مدیریت آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

۹ آب‌بند در جنوب سیستان و بلوچستان احداث شده است

سرپرست مدیریت آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹ باب آب‌بند با اعتبار بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال در سطح استان احداث شده است.
۹ آب‌بند در جنوب سیستان و بلوچستان احداث شده است
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حسینعلی رمرودی در جریان بازدید معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی از روند احداث آب‌بند «هوتک» در منطقه وشنام چابهار بیان کرد:ازابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹ باب آب‌بند «هوتک» با اعتبار بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال در سطح ۳۰ هکتار در شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری اجراشده است.

وی هدف از اجرای آب‌بندان‌ها را کنترل روان آب‌های سطحی به‌منظور تأمین آب کشاورزی، دام، ایجاد پوشش گیاهی و مسائل زیست‌محیطی عنوان کرد و افزود: با اجرای این هو تک‌ها در هر دوره بارش نزولات آسمانی، ذخیره‌سازی بیش از ۱.۵ میلیون مترمکعب آب فراهم می‌شود.

سرپرست مدیریت آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: اولین اعتبار این طرح در سال ۱۴۰۰ به استان اختصاص‌یافته و مطالعات آن در سطح ۱۲۰ هکتار انجام گردیده است.
 
رمرودی اظهار کرد: باتوجه‌به وضعیت بافت خاک منطقه و نفوذپذیری کم آب، امکان پرورش ماهی در این هوتک‌ها نیز میسر است.

وی خاطرنشان کرد: دو مورد آب‌بند در سطح ۷ هکتار با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در مناطق جنوبی استان در حال ساخت است.

گفتنی است؛ مطالعات اجرای آب‌بندان‌های جدید نیز انجام شده و برای احداث آن‌ها نیاز به بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 453114
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *