۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

یکی از مصادیق بارز نفوذ دشمن مقابله با ترويج اندیشه‌های فکری امام راحل در كشور است/ اعتیاد و مصرف مواد مخدر بی‌غیرتی و بي حيايي می‌آورد

امام جمعه شهرستان خاش گفت: یکی از مصادیق بارز نفوذ دشمن مقابله با ترويج اندیشه‌های فکری امام خميني(ره) در كشور است و امام راح به ولایت فقیه در مهندسی نظام اسلامی جایگاه ویژه‌ای بخشیدند.
یکی از مصادیق بارز نفوذ دشمن مقابله با ترويج اندیشه‌های فکری امام راحل در كشور است/ اعتیاد و مصرف مواد مخدر بی‌غیرتی و بي حيايي می‌آورد
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: رعايت تقواي الهي باعث رستگاري و سعادت انسان ها در دنيا و آخرت مي شود.
 
وي با بيان اينكه شخصي که تقوای الهی را رعایت کرده و امر خالق را اطاعت کند از دشمنان نمي ترسند، تصريح كرد: نمازگزاران و روزه داران بايد در كارها و امورات خود عبادات و راز و نياز با پروردگار را سرلوحه كار خود قرار دهند زيرا برنامه ريزي اساس و پايه هر انساني براي برای پیشبرد اهداف خویش است.
 
وي با بيان اينكه مسئولان بايد هشدارهاي رهبر انقلاب در خصوص سند 2030 را جدي بگيرند، گفت: اين سند استعماري است و بدون اينكه به مجلس يا شوراي انقلاب فرهنگي رفته باشد امضاء شده و اين نمونه بارز نفوذ فرهنگي است.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به ماه پر خير و بركت رمضان، بيان كرد: در اين ماه پر فضيلت بايد با ترويج و نهادينه كردن فرهنگ علوم قرآني و ديني بيشتر از قبل نوجوانان و جوانان را با قرآن كريم انس دهيم و آن ها را به اين سمت و سوي تشويق و ترغيب كنيم.
 

 
وي خاطرنشان كرد: در ماه رمضان بايد به مناجات، عبادت، تلاوت قرآن و كمك و رسيدگي به ايتام و مساكين انجام شود چرا كه ماه پر خير و بركت رمضان بهترين فرصت براي خودسازي است و نبايد اين فرصت مغتنم را از دست بدهيم.
 
امام جمعه شهرستان خاش با تاكيد بر حضور حداكثري در نماز جمعه، گفت: شرکت در فريضه مهم نماز جمعه حاوی پیام‌های متفاوت است و یکی از پیامدهای آن این است که به نظام  ولایت متصل هستیم و شرکت در این نماز یعنی در حقيقت پذیرش سیاست‌های این نظام و تمام محتوای احکامی آن است و لذا بايد هر هفته در اين نماز حضور پيدا كنيد و با حضور خود مشت محكمي بر دهان ياوه گويان استكبار جهاني بزنيد.
 
وي با اشاره به رحلت امام خميني(ره)، گفت: مراسم محوري ارتحال امام روز يكشنبه در شهرستان خاش برگزار مي شود كه بايد همه مردم در اين مراسم با عشق و اردات و علاقه به مقتداي خودشان حضوري حداكثري و گسترده داشته باشند.
 
حجت الاسلام دهقان بيان كرد: نظير شخصيت والاي امام راحل در تاريخ پرشكوه ايران اسلامي بي نظير و بي مانند بودند و اين امام بزرگوار در اوج توكل به پروردگار متعال بود و اين مسئله در مراحل مختلف از انقلاب بسيار نمايان بود.
 
وي تصريح كرد: امام راحل روح خودباوري، عزت و ما مي توانيم را به جامعه بازگرداند و اضمحلال نظام ستمشاهي كار كمي نبود اما اين امام بزرگوار و عاليقدر توانست برنامه پياده كردن نظام اسلامي را در دستور كار خود قرار دهد و اصل مهم نه شرقی و نه غربی را عملی کرد.
 

 
حجت الاسلام دهقان  با اشاره به فرا رسيدن هفته دخانيات و مواد مخدر، گفت: بلاي خانمان سوز اعتياد روزانه 10 نفر را به كام مرگ مي كشاند و از لحاظ اجتماعي نيز سبب افزايش آمار طلاق ، سرقت، همسر آزاري، كودك آزاري و اعمال منافي عفت مي شود.
 
وي خطاب به خانواده ها تاكيد كرد: بايد والدين نسبت به فرزندان خود مراقبت بيشتري داشته باشند تا در دام اين بلاي خانمان سوز گرفتار نشوند و خانواده از هم نپاشد.
 
رئيس شوراي فرهنگي شهرستان خاش با اشاره به فرارسيدن سالگرد قيام 15 خرداد، اذعان كرد: اين قيام نيز با راهنمايي و هدايت گري هاي روحانيت معزز رقم خورد و روحانيت و طلبه ها در قيام 15 خرداد نقش بارز و مهمي داشتند و با اين حركت توده ملت ايران اسلامي به صحنه و ميدان آمدند و سبب تكامل مبارزات ملت غيور و ولايتمدار ايران اسلامي شد.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 450019
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *