امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

یکی از مصادیق بارز نفوذ دشمن مقابله با ترويج اندیشه‌های فکری امام راحل در كشور است/ اعتیاد و مصرف مواد مخدر بی‌غیرتی و بي حيايي می‌آورد

13 خرداد 1396 ساعت 8:59

امام جمعه شهرستان خاش گفت: یکی از مصادیق بارز نفوذ دشمن مقابله با ترويج اندیشه‌های فکری امام خميني(ره) در كشور است و امام راح به ولایت فقیه در مهندسی نظام اسلامی جایگاه ویژه‌ای بخشیدند.


به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: رعايت تقواي الهي باعث رستگاري و سعادت انسان ها در دنيا و آخرت مي شود.
 
وي با بيان اينكه شخصي که تقوای الهی را رعایت کرده و امر خالق را اطاعت کند از دشمنان نمي ترسند، تصريح كرد: نمازگزاران و روزه داران بايد در كارها و امورات خود عبادات و راز و نياز با پروردگار را سرلوحه كار خود قرار دهند زيرا برنامه ريزي اساس و پايه هر انساني براي برای پیشبرد اهداف خویش است.
 
وي با بيان اينكه مسئولان بايد هشدارهاي رهبر انقلاب در خصوص سند 2030 را جدي بگيرند، گفت: اين سند استعماري است و بدون اينكه به مجلس يا شوراي انقلاب فرهنگي رفته باشد امضاء شده و اين نمونه بارز نفوذ فرهنگي است.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به ماه پر خير و بركت رمضان، بيان كرد: در اين ماه پر فضيلت بايد با ترويج و نهادينه كردن فرهنگ علوم قرآني و ديني بيشتر از قبل نوجوانان و جوانان را با قرآن كريم انس دهيم و آن ها را به اين سمت و سوي تشويق و ترغيب كنيم.
 

 
وي خاطرنشان كرد: در ماه رمضان بايد به مناجات، عبادت، تلاوت قرآن و كمك و رسيدگي به ايتام و مساكين انجام شود چرا كه ماه پر خير و بركت رمضان بهترين فرصت براي خودسازي است و نبايد اين فرصت مغتنم را از دست بدهيم.
 
امام جمعه شهرستان خاش با تاكيد بر حضور حداكثري در نماز جمعه، گفت: شرکت در فريضه مهم نماز جمعه حاوی پیام‌های متفاوت است و یکی از پیامدهای آن این است که به نظام  ولایت متصل هستیم و شرکت در این نماز یعنی در حقيقت پذیرش سیاست‌های این نظام و تمام محتوای احکامی آن است و لذا بايد هر هفته در اين نماز حضور پيدا كنيد و با حضور خود مشت محكمي بر دهان ياوه گويان استكبار جهاني بزنيد.
 
وي با اشاره به رحلت امام خميني(ره)، گفت: مراسم محوري ارتحال امام روز يكشنبه در شهرستان خاش برگزار مي شود كه بايد همه مردم در اين مراسم با عشق و اردات و علاقه به مقتداي خودشان حضوري حداكثري و گسترده داشته باشند.
 
حجت الاسلام دهقان بيان كرد: نظير شخصيت والاي امام راحل در تاريخ پرشكوه ايران اسلامي بي نظير و بي مانند بودند و اين امام بزرگوار در اوج توكل به پروردگار متعال بود و اين مسئله در مراحل مختلف از انقلاب بسيار نمايان بود.
 
وي تصريح كرد: امام راحل روح خودباوري، عزت و ما مي توانيم را به جامعه بازگرداند و اضمحلال نظام ستمشاهي كار كمي نبود اما اين امام بزرگوار و عاليقدر توانست برنامه پياده كردن نظام اسلامي را در دستور كار خود قرار دهد و اصل مهم نه شرقی و نه غربی را عملی کرد.
 

 
حجت الاسلام دهقان  با اشاره به فرا رسيدن هفته دخانيات و مواد مخدر، گفت: بلاي خانمان سوز اعتياد روزانه 10 نفر را به كام مرگ مي كشاند و از لحاظ اجتماعي نيز سبب افزايش آمار طلاق ، سرقت، همسر آزاري، كودك آزاري و اعمال منافي عفت مي شود.
 
وي خطاب به خانواده ها تاكيد كرد: بايد والدين نسبت به فرزندان خود مراقبت بيشتري داشته باشند تا در دام اين بلاي خانمان سوز گرفتار نشوند و خانواده از هم نپاشد.
 
رئيس شوراي فرهنگي شهرستان خاش با اشاره به فرارسيدن سالگرد قيام 15 خرداد، اذعان كرد: اين قيام نيز با راهنمايي و هدايت گري هاي روحانيت معزز رقم خورد و روحانيت و طلبه ها در قيام 15 خرداد نقش بارز و مهمي داشتند و با اين حركت توده ملت ايران اسلامي به صحنه و ميدان آمدند و سبب تكامل مبارزات ملت غيور و ولايتمدار ايران اسلامي شد.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 450019

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450019/یکی-مصادیق-بارز-نفوذ-دشمن-مقابله-ترويج-اندیشه-های-فکری-امام-راحل-كشور-اعتیاد-مصرف-مواد-مخدر-بی-غیرتی-بي-حيايي-می-آورد

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir