۰

مهمترین مسئولیت طلاب فهم و نشر معارف دین و پاسداری از مرزهای اسلامی است/حوزه و طلبه انقلابی باید در خدمت مردم باشد

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: طلاب و روحانیون باید ازفرصت های موجود برای انجام رسالت اصلی خود در فهم و نشر معارف دین و پاسداری از مرزهای اسلامی بیشترین استفاده را ببرند.
مهمترین مسئولیت طلاب فهم و نشر معارف دین و پاسداری از مرزهای اسلامی است/حوزه و طلبه انقلابی باید در خدمت مردم باشد
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،به نقل از خبرنگار تابان تربت، حجت الاسلام سید رضا تقوی عصر امروز در دیدار با طلاب و روحانیون و ائمه جمعه جنوب خراسان رضوی اظهار داشت: تحصیل و بالا بردن فهم دینی از معارف اسلام نخستین مسوولیت طلاب و روحانیون است که باید این رسالت را در حوزه های علمیه بیاموزند.
وی تصریح کرد: طلاب باید هر روز به سرمایه علمی خود بیفزایند و دست مایه های آینده را امروز مهیا سازند و این مهم مستلزم فهم عمیق از دین بمعنی یک فقیه است که می تواند در خدمت اجتماع باشد.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خاطر نشان کرد: عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی امروز نیازمند عالمان برجسته و تربیت شده در بستر دین است و باید هر عالمی در رشته تخصصی خود اطلاعات بیشتری نسبت به اجتماع داشته باشد، زیرا عالم بدون اطلاعات مورد پذیرش جامعه نیست.
تقوی، شخصیت علمی و فکری برای طلاب را یک ضرورت برشمرد و گفت: اطلاعات دقیق و جامع روحانیون در عرصه های مختلف بویژه رشته های تخصصی، شخصیت علمی و فکری یک روحانی را شکل می دهد کما اینکه چنین شخصیتی برای جامعه متواضع و قابل احترام است.
وی دومین رسالت طلاب را نشر و ترویج مفاهیم دینی عنوان کرد و بیان داشت: تبلیغ دین بعنوان زکات علم یک عالم باید برای اجتماع قایل بهره برداری باشد و طلاب نیز با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود علمی را که آموخته در خدمت مردم قرار دهند.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور پاسداری از مرزهای اسلامی را سومین تکلیف طلاب علوم دینی در جامعه دانست و گفت: علما بعنوان مرزبانان اسلام و ارزشهای الهی در مرزهای فکری، فرهنگی و اعتقادی جامعه باید حضور مستمر و فعال داشته باشند تا در صورت ورود جریانات انحرافی و یا شبهه بتوانند روشنگری کنند.
دفاع از استقلال ملت و کشور چهارمین ویژگی مورد بحث رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بود که از آن بعنوان یک ضرورت برای جامعه یاد کرد.
حوزه و طلبه انقلابی باید دشمن شناس و در خدمت مردم باشد
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: هویت انقلاب اسلامی برخاسته از حوزه های علمیه است و این هویت امروز باید از درون همین مراکز تقویت شود.
تقوی در تبیین هویت انقلابی گفت: حضور در صحنه، تبری از دشمن، عمل به تعهدات انقلابی که شهدا راه آن را نشان دادند و همچنین  اطاعت محض از ولی فقیه جامعه از شاخصه های مهم هویت انقلابی حوزه های علمیه به شمار می رود.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: طلبه و روحانی انقلابی باید خود را با اجتماع بروز کند و در برابر انحرافات و بدعت ها باایستد و دشمن و توطئه ها و طراحی های دشمن را بشناسد و بتناسب آن اقدامات موثری در سطح جامعه داشته باشد
تقوی، حیات اجتماعی طلاب را مرهون پشتیبانی مردم دانست و افزود: طلاب علوم دینی عائله خداوند هستند و باید در خدمت مردم و برای آنها دل بسوزانند، لذا نباید از اینکه در معرض اجتماع قرار می گیرند واهمه داشته باشند، زیرا خدمت به مردم از مهمترین رسالت های روحانیون محسوب می شود.
همایش حوزه انقلابی طلاب و روحانیون و ائمه جمعه جنوب خراسان رضوی عصر امروز به میزبانی امام جمعه تربت حیدریه در حسینیه مقام معظم رهبری برگزار شد.
امسال بالغ بر 500 طلبه و روحانی در 3 حوزه علمیه برادر و یک حوزه علمیه خواهر در چهار مقطع تحصیلی سطح یک تا 4 در تربت حیدریه تحصیل می کنند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 442656
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *