۰
برای نخستین بار در خاش؛

کشت "ترون" در کلیه بلوارها و فضاهای سبز خاش آغاز شد/ اجرای طرح آموزش فرهنگ شهروندی و شهرنشینی در مدارس

شهردار خاش گفت: براي نخستين بار كشت "ترون" در كلیه بلوارها و فضاهای سبز شهری خاش آغاز شده است و اين يكي از آرزوهاي ديرينه مردم اين شهر بوده كه به زودي به پايان خواهد رسيد.
کشت "ترون" در کلیه بلوارها و فضاهای سبز خاش آغاز شد/ اجرای طرح آموزش فرهنگ شهروندی و شهرنشینی در مدارس
عبدالمجید تمندانی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: با ارائه راهکارها و برنامه های شورای اسلامی شهر و به همت واحد فضاي سبز شهرداری خاش در راستاي زيبايي و بهبود فضاي سبز شهري کاشت گل و گياه بویژه ترون در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
 
وي بيان كرد: این طرح که آرزوی دیرینه شهروندان خاشی در زمینه زیباسازی شهری بوده برای اولین بار با هدف ارتقای کیفیت های فضای سبز شهری و در جهت ايجاد  بسترهای فضای سبز و در نهایت زیبایی منظر شهری اجرا خواهد شد.
 
تمنداني با بيان اينكه تاكنون یکی از اولویت های کاری سال ۹۶ نهالکاری انبوه در شهر خاش بوده است،  افزود: با اجرای این طرح کشت ترون در کلیه بوستان ها و بستر فضای سبز معابر ادامه خواهد داشت.
 
وي بيان كرد: مهمترین الزام پس از کاشت این نهال را مراقبت های پس از کاشت شامل آبیاری منظم، کود دهی و مبارزه با آفات گیاهی  است و شهروندان نيز بايد در حفظ و نگهداری نهال ها همچون گذشته کوشا باشند.
 
شهردار خاش همچنين از آموزش شهروندی در مدارس اين شهرستان خبر داد و گفت: می توانیم این موضوع مهم را در جامعه نهادینه کنیم و کودکان را در جهت اهداف عالیه مدیریت شهری آماده كنيم.
 
وي خاطرنشان كرد: باید دانش آموزان در دوران تحصیل بسیاری از مهارت های زندگی را فرا بگیرند تا در بزرگسالی بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند.
 
تمنداني با بيان اينكه آموزش های شهروندی نیز باید از مدارس آغاز شود، افزود: اهمیت دادن به موضوع آموزش در محیط های آموزشی باعث رشد و تعالی جامعه می شود.
 
وي گفت: موضوع مهم  مدیریت شهری  هم باید در کنار دروس تحصیلی در مدارس مورد توجه قرار گیرد چون سلامت روح و جسم دانش آموزان بسیار مهم است و در تعلیم و تربیت آنها تاثیرگذار مي باشد.
 
شهردار خاش اذعان كرد: شهرداری آمادگی دارد در اجرای هر طرحی که به ارتقاء سطح کیفی مدارس و فراگیری دانش آموزان منجر شود مشارکت جدی داشته باشد.
 
وي با بيان اينكه مشارکت آحاد جامعه در بحث مدیریت شهری ضروری است و اظهار كرد: در این زمینه نقش معلمان و دانش آموزان بسیار  ارزشمند است که در قدم اول دانش آموزان مفاهیم و شاخصه هایی همچون نگهداری از گیاهان، جداسازی پسماندها و صرفه جویی در مصرف انرژی را با مشارکت فعالانه یاد بگیرند و به خانواده های خود نیز انتقال بدهند.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 441719
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *