۰

اعطای وام به هنرستان‌ها/ مکاتبه برای پرداخت «اضافه‌کار» و «حق فنی» به مدیران و هنرآموزان

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: 200 میلیارد تومان تسهیلات را به صورت وام به هنرستان‌ها اعطا می‌کنیم.
اعطای وام به هنرستان‌ها/ مکاتبه برای پرداخت «اضافه‌کار» و «حق فنی» به مدیران و هنرآموزان
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،سید محسن حسینی مقدم مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش  ‌با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: مهم‌ترین بحث، استقرار پایه یازدهم است. 
وی ادامه داد: ارزشیابی مبتنی بر شایستگی مورد تأکید بوده و از جمله برنامه‌هاست که بخشی از آن شروع شده است. 
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌و حرفه ‌ای آموزش و پرورش تصریح کرد: کتاب «همراه هنرجو» به هنرجویان داده می‌شود تا اگر قرار است امتحانی از هنرجویان گرفته شود، هنرجو بتواند آن را همراه خود در جلسه امتحان داشته باشد.
 حسینی مقدم خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم از 970 هزار دانش‌آموز پایه نهم که به پایه دهم می‌روند، حدود 35 درصد به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش گرایش پیدا کنند.
 وی در خصوص «بسته‌های آموزشی به هنرجویان»، یادآورشد: هرساله در شاخه فنی و حرفه‌ای، 2 بسته آموزشی وجود دارد که سال گذشته 2 بسته در پایه دهم بود و امسال نیز 2 بسته در پایه یازدهم است و اول مهر هردو بسته در پایه دهم و یازدهم به هنرجویان داده می‌شود.
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خصوص «اعطای تسهیلات به هنر آموزان هنرستان‌ها»، عنوان کرد: حضور هنرآموزان در کلاس درس مانند دیگر دبیران، مدت 24 ساعت در هفته است.
حسینی مقدم متذکر شد: قبلاً حق فنی برای مدیران و عوامل اجرایی هنرستان‌ها وجود داشت که از سال 88 حذف شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در حال مکاتبه هستیم و بحث‌هایی مانند اضافه کار برای مدیران و عوامل اجرایی و در نظر گرفتن حق فنی برای هنر آموزان را به شرط تأمین اعتبار، به آنها اعطا می‌کنیم.
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش بیان داشت: امسال دولت مبلغی حدود 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته است که 200 میلیارد تومان از این تسهیلات را به صورت وام به هنرستان‌هایی که توانایی باز پرداخت آن را در بازه زمانی 2 تا 10 ساله را داشته باشند، اعطا می‌کنیم.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 441558
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *