۰
كارشناسي ارشد نرم افزار و استاد دانشگاه خاش:

افزايش سرعت و امنيت اينترنت از مهمترين ويژگي ها و مزيت هاي شبكه ملي اطلاعات است/ كشور ايران، نيازمند تكنولوژي و پيشرفت هاي گسترده در زمينه اينترنت است

كارشناسي ارشد نرم افزار و استاد دانشگاه شهرستان خاش گفت: افزايش امنيت و سرعت اينترنت و نيز كاهش هزينه ها از مهمترين ويژگي ها و مزيت هاي شبكه ملي اطلاعات است و با راه اندازي اين شبكه از خروج اطلاعات از كشور جلوگيري مي شود.
افزايش سرعت و امنيت اينترنت از مهمترين ويژگي ها و مزيت هاي شبكه ملي اطلاعات است/ كشور ايران، نيازمند تكنولوژي و پيشرفت هاي گسترده در زمينه اينترنت است
محمدرضا يارمحمدي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه در عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات نيازمند يك نگاه جديد و تحول هستيم، اظهار كرد: طرح شبكه ملي اطلاعات طرحي عظيم و نيازمند سرمايه گذاري كلان است و با اجراي اين پروژه درآمدزایی بسيار زيادي براي كشور انجام مي شود.
 
وي بيان كرد: اگر چنانچه فضا را جهت انجام کارهای جدید و بروز خلاقیت‌ها باز بگذاریم، مسلما در حوزه‌های اقتصادی و غیراقتصادی فضای مجازی موفق خواهیم بود.
 
يارمحمدي گفت: اينترنت سريع، امن، ارزان و سالم چهار ويژگي شبكه ملي اطلاعات است و سرعت بالاي اينترنت قطعاً بايد در خدمت محتواي سالم باشد ضمن انكه امنيت از اساسي تيرين محورهاي توسعه و پيشرفت است كه بايد مورد توجه باشد.
 
وي ادامه داد: اگر مسئله شبكه ملي اطلاعات به خوبي مديريت شود مي تواند با اعتبارات بخش خصوصي اين شبكه را راه اندازي و در نهايت بتوانيم درآمد بسيار خوبي را كسب كنيم.
 
اين كارشناس ارشد نرم افزار، با بيان اينكه امروز جامعه ايران اسلامي نيازمند تكنولوژي و وابستگي پيشرفت هاي گسترده تر به همت نخبگان است، خاطرنشان كرد: خوشبختانه دولت با معرفي وزير جوان توانست در وزارت اطلاعات و ارتباطات تحولي عظيم را ايجاد كند و اين قسمت به خوبي مديريت مي شود.
 
وي با بيان اينكه بايد به نيروهاي جوان داخلي و كارآزموده در حوزه اطلاعات و ارتباطات توجه شود، افزود: دانشگاه ها ظرفيت بسيار عظيم جهت ايجاد زيرساخت هاي محتوايي، فرهنگي و فني دارند كه دولت با بهره گيري از اين ظرفيت و پتانسيل مي تواند در حقيقت با توليد محصولات و رسانه هاي ملي از نيازمندي ايران به كشورها و محصولات خارجي جلوگيري كند و اقتصاد كشور نيز رونق داشته باشد.
 
يارمحمدي با بيان اينكه قطعاً استفاده از اينترنت و شبكه ملي اطلاعات هزينه ها را براي كاربران تا حدود زيادي كاهش مي دهد، تصريح كرد: هم اكنون بايد براي متصل شدن يك سايت به سرورهاي خارجي هزينه هاي بسيار گزاف و سنگيني را پرداخت كنيم و در حال حاضر تعدادی دیتاسنتر مجهز و قوی در کشور وجود دارد، اما این مجموعه ها از پهنای باند اینترنت بین الملل استفاده می کنند و با راه اندازي شبكه ملي اطلاعات اين هزينه ها كاهش پيدا مي كند و اينترنت حجمي تبديل به اينترنت مبتني بر پهناي باند خواهد شد.
 
وي با بيان اينكه کیفیت بالای ارتباطات، تعرفه ارزان و اینترنت پیشرفته، از مزایای شبکه ملی اطلاعات است، ادامه داد: در شبکه ملی اطلاعات انواع ترافیک و محتوای قابل بهره برداري توسط بخش هاي مختلف توليد مي شود و شبکه ملی اطلاعات با 50 درصد تعرفه اینترنت بین المللی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
 
يارمحمدي با اشاره به سخنان و تاكيدات رهبر انقلاب در خصوص استفاده از شبكه ملي اطلاعات، اذعان كرد: شبكه ملي اطلاعات يك كليد واژه است كه مفهوم آن واژه حاكميت ايران اسلامي در فضاي سايبري و مجازي است و لذا بايد ايران اسلامي بر اين فضا ناضر باشد و سهم واقعي اين كشور در فضاي مجازي را به دست بياوريم.
 
وي اظهار كرد: رهبر انقلاب از فضاي مجازي به عنوان يك فرصت بي نظير ياد مي كنند و بايد دسترسي ها در داخل كشور ايجاد شود و شرايط زيرساخت هاي فني و محتواي شبكه ملي اطلاعات برنامه ريزي و راه اندازي شود.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 441315
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *