۰

تجهیز 3 گلوگاه مرزی در سیستان و بلوچستان به دستگاه ایکس‌ری

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال سه گلوگاه نصرت آباد، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و سفیدآبه در سیستان و بلوچستان به دستگاه ایکس‌ری مجهز می شود.
تجهیز 3 گلوگاه مرزی در سیستان و بلوچستان به دستگاه ایکس‌ری
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،علی‌اصغر میرشکاری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا، باید ادارات و ارگان‌های مختلف باید نظارت‌های خود را افزایش داده و به این موضوع بیش از پیش توجه کنند.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری ظرف چند سال گذشته مبارزه با قاچاق کالا در اولویت قرار گرفته است.
این مسؤول ادامه داد: طی چند سال گذشته هر زمان در مورد بیماری‌های مشترک انسان و دام بحث می‌شد، انگشت اتهام به سمت سیستان و بلوچستان بود که با ساماندهی که امروزه انجام شده، این استان در این زمینه مشکل خاصی نداشته است.
وی گفت: بر اساس بررسی‌های دستگاه‌های نظارتی، 43 درصد معضلات در زمینه قاچاق کالا و ارز ناشی از ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی است که می‌طلبد بیش از پیش به موضوع حساس شده و با نظارت و کنترل دقیق خلاها را برطرف کنیم.
میرشکاری افزود: هیچ یک از مسؤولان مخالف تجارت مردم نیستند اما در این راستا، قانون‌مداری را باید سرلوحه کار قرار داد و با رفتارهای سوء در این زمینه مقابله کرد.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر 6گلوگاه در زمینه مبادلات مرزی در  این استان فعال هستند که مقرر شده امسال سه گلوگاه نصرت آباد، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و سفیدآبه  به دستگاه ایکس‌ری مجهز شود.
این مسؤول با تاکید بر اینکه به بهانه تجارت نباید به قاچاق کالا دامن زده شود، گفت: باید بر روند مبادلات کالا در منطقه آزاد چابهار نیز بیش از پیش نظارت صورت گیرد.
وی عملکرد تعزیرات حکومتی را در مبارزه با قاچاق کالا خوب ارزیابی کرد و گفت: اینکه تعزیرات حکومتی این استان در سطح کشور مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را به 9 روز کاهش داده و حائز جایگاه در این زمینه شده است، جای قدردانی دارد.
میرشکاری بر ساماندهی مبادلات در بازارچه‌های مرزی و افزایش نظارت بر روند واردات و صادرات از این معابر نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 439953
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *