۰

شرکت گاز آماده واگذاری گاز به ۵ هزار خانوار در زاهدان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت گاز اعلام کرده که آمادگی واگذاری انشعاب گاز به ۵هزار خانوار در سطح شهر زاهدان را دارد.
شرکت گاز آماده واگذاری گاز به ۵ هزار خانوار در زاهدان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،علی اوسط هاشمی صبح امروز در حاشیه بازدید از روند لوله کشی گاز شهری و گازکشی منازل که با حضور فرماندار و مدیرعال شرکت گاز استان و جمعی از خبرنگاران در زاهدان بازدید شد گفت: تا پایان دی ماه سال جاری تمامی مراحل کار پیمانکاری به اتمام می رسد وهزارو۳۰۰کیلومتری که باید شبکه گازشهری داشته باشیم عملیاتی خواهدشد وتا پایان سال نیز ۵هزار خانوار امادگی دریافت انشعاب گاز را دارند.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ما الان آمادگی گاز رسانی به ۵هزار خانوار را به طور کامل داریم ولی تا کنون فقط ۵۰خانوار یعنی یک درصد مراجعه کردند برای انشعاب گاز خود و این ب میزان فضاسازی و جو سازی ها اصلا سازگاری ندارند ازمردم عزیز خواهش مندیم که زودتر نسبت به انشعاب گاز خود مراجعه کنند زیرا هرچقدر به فصل زمستان و سرما نزدیک شویم به دلیل شرایط اقلیمی  و جوی حاکم بر منطقه خدمات دهی دشوارتر خواهد و اگر در زمستان مراجعه کردند بنده گله ای از مردم نمی پذیرم زیرا در آن فصل حجم کار بالاست و یکسری کندی و مشکلات هم پیش رو است.
این مسؤول ادامه داد: بیش تر از ۵۵۰نفر تا کنون در کارگاه های مختلف مشغول به کار هستند و یک شغل پایدار هم برای آنها ایجاد شده و همینطور در سطح شهر نیز فروشگاه هایی هم دیده میشود برای عرضه ملزومات و وسایل تجهیزات گازی که خود این ها نشان دهنده این مکه این طرح فقط برخورداری از نعمت گاز نیست و میزان زیادی اشتغال زایی راهم نیز در منطقه دارد.
وی با بیان اینکه آمادگی تامین گاز نیروگاه برق استان فراهم است گفت: نیروگاه برق استان در روز یک میلیون و ۳۰۰لیتر گازوئیل مصرف می کند که به همان میزان ما می‌توانیم یک میلیون و ۳۰۰مترمکعب گاز به آن دهیم و این خود یعنی یک صرفه جویی ارزشمند که امکان صادرات رانیز می تواند برای کشور فراهم کند.
هاشمی افزود: تاکنون ۳۵۰ کیلومتر فاز اول گازرسانی بهره‌برداری و واگذار  شده و۳۵۰کیلومتر دوم نیز مرداد ماه سال جاری آماده و در مهرماه عملیاتی می‌شود و۴۵۰ کیلومتر فاز سوم هم دی ماه واگذار می کنند تا برای اوایل سال آینده عملیاتی شود.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بنده حدود سه هفته قبل مسئول​ یارانه علی کشور را دعوت کرده ام که به استان بیایند تابتوانم حتی یارانه واحد های کوره راهم بگیرم و بدهم تا بتوانند برای بودن در موضع تولید توجیه اقتصادی داشته باشند.
این مسؤول ادامه داد: هر واحد تولیدی، تجاری، مسکونی و اداری که برایش امکان برخورداری از گاز را فراهم کرده باشیم ولی بعد از 3ماه مراجعه نکند سهمیه نفت سفیدش راهم قطع می‌کنیم زیرا این طرح ایجاد شده تا یک بخش از نیاز به مواد سوختی را که تدارک آن با زحمات بسیار زیادی همراه است را از مسیر خارج کنیم و اگر مردم همکاری نکنند در آن موقع اعمال قانون هم صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 439264
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *