۰

سند 2030 به دنبال حذف فرهنگ ایثار و آرمان‌های انقلابی در ایران است

رایزن سابق ایران در مالزی گفت: سند 2030 نقشه غرب برای حذف فرهنگ ایثار، شهادت و آرمان‌های انقلابی در ایران است.
سند 2030 به دنبال حذف فرهنگ ایثار و آرمان‌های انقلابی در ایران است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،علی اکبر ضیایی در گفتگو با صبح توس با تاکید بر اینکه سند 2030 مطابق اعتقادات و فرهنگ ایرانی اسلامی در کشورمان نیست اظهار کرد: این سند مروج فرهنگ غرب در کشورهای اسلامی است و مسئولان و نخبگان فرهنگی باید در این رابطه مواضع جدی را اتخاذ کنند.
 
وی تصریح کرد: این سند ابتدا باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مطرح و سپس مسئولان دولتی تصمیم به اجرا و تبین آن در مدارس و مراکز آموزشی می‌‌‌‌‌گرفتند.
 
رایزن سابق ایران در مالزی در خصوص هدف اصلی این سند گفت: هدف اصلی این سند در ایران مقابله با گسترش فرهنگ استکبارستیزی و دفاع از مظلوم درکشورمان بوده که کتب درسی یکی از راه های گسترش این فرهنگ بوده اند و غرب به دنبال حذف آن از کتب درسی و آموزشی در مدارس است.
 
ضیایی در ادامه گفت: از نقاط منفی دیگر این سند می‌توان به بحث آموزش کودکان در حوزه‌های هم‌جنس‌گرایی و آموزش مسائل غیر اخلاقی اشاره کرد که این امر بر خلاف آموزه‌های دینی در کشورمان است.
 
وی در رابطه با عدم اجرای این سند در کشورهای مالزی و اندونزی افزود: در مالزی و اندونزی اجرای این سند مغایر با قوانین و آداب و رسوم مذهبی بوده و بطور کامل مسئولین دولتی این سند را اجرایی نکردند.
 
رایزن سابق ایران در مالزی تصریح کرد: اجرای برخی قوانین و مقرراتی که در کشورهای شرق آسیا به خصوص در مالزی مغایر با فرهنگ اسلامی و مذهبی باشد مسئولان امر با حساسیت خاصی با آن برخورد می‌کنند.
 
 ضیایی با اشاره به طرح سازمان ملل در سند 2030 گفت: طرح کلی سازمان ملل در کشورهای اسلامی بخصوص در مدارس پاکستان، منطقه بالکان و حتی در جنوب شرقی آسیا حذف فرهنگ مبارزه با استکبار، دفاع از مظلوم و فرهنگ ایثار بوده است .
 
وی افزود: در این سند مطالب و محتوای فرهنگی به گونه‌ای سازماندهی شده که فرهنگ مبارزه با استکبار، ایثار و شهادت حذف شود و اسلام را با فرهنگ غرب سازکار کنند.
 
 رایزن سابق ایران در مالزی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بوده گفت: باید مسئولان با حساسیت بیشتری به این سند توجه داشته باشند و دفاع از نهادهای انقلابی و ارزشی یکی از وظایفی است که دولت باید به آن پایبند باشد.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 439157
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *