۰

لزوم توجه به نقش «داروساز بیمارستانی» در بیمارستان‌ها

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر تقویت حرفه و کار داروسازان بیمارستانی، اظهار داشت: علاقه‌مندی داروسازان به فعالیت در بیمارستان می‌تواند نقطه عطفی برای جایگاه داروسازی بیمارستانی باشد.
لزوم توجه به نقش «داروساز بیمارستانی» در بیمارستان‌ها
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر تقویت حرفه و کار داروسازان بیمارستانی اظهار داشت: علاقه‌مندی داروسازان به فعالیت در بیمارستان می‌تواند نقطه عطفی برای جایگاه داروسازی بیمارستانی باشد.
رسول دیناروند افزود: در حال حاضر در 580 بیمارستان دولتی کشور حدود 700 داروساز اشتغال دارند به این معنا که در ازای هر 100 تخت تقریباً بیش از یک داروساز نداریم و این در حالیست که در قبال هر 30 تخت، حداقل یک داروساز بیمارستانی مورد نیاز است.
وی همچنین با تأکید بر اینکه حضور داروساز بیمارستانی منفعت همزمان بیمارستان و بیمار را داراست، بیان کرد: اگر بیمارستان‌ها از داروساز بیمارستانی آموزش دیده بهره‌مند شوند در بسیاری از هزینه‌های دارویی صرفه‌جویی گردیده و بیماران بستری از خدمات دارویی بهتری استفاده خواهند کرد.
وی درباره مزیت‌های حضور داروسازان بیمارستانی در داروخانه‌های بیمارستان‌ها تصریح کرد: در این بین صرف هدر رفت اقتصادی چالش نیست بلکه مدیریت و بهره مندی بیمار از خدمات مناسب نیز موضوعیت دارد.
دیناروند در مقایسه‌ای که بین فعالیت‌های داروساز بیمارستانی و بالینی انجام داد، خاطر نشان کرد: نگاه داروساز بالینی بیشتر بیمار محور است در حالی که داروساز بیمارستانی بیشتر به نوع دارو، نحوه تأمین، نگهداری و تحویل آن به بیمار توجه دارد. از این رو به دلیل اینکه ممکن است داروساز بیمارستانی با پزشک و بیمار فاصله داشته و نگاهش بیشتر به دارو است و همین امر موجب می‌شود که جایگاه او کمتر دیده شود که این موضوع نیازمند اصلاح است.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 438462
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *