۰
يكي از روحانيون شهرستان خاش:

امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) مظهر ولایت‌مداری، ایثار و مقاومت هستند

يكي از روحانيون شهرستان خاش گفت: امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) مظهر ولایت‌مداری، ایثار و مقاومت هستند و اين سه امام بزرگوار در نهضت عاشورا جان هاي خويش را در راه امام زمان خود فدا كردند.
امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) مظهر ولایت‌مداری، ایثار و مقاومت هستند
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام محمد نوري در مراسم جشن ولادت امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) كه در مسجد جامع شهرستان خاش برگزار شد، اظهار كرد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) امتياز و شرايط بسيار ويژه اي جهت زندگي داشتند كه از همه آن ها گذشتند و جان خود را در راه امام زمان خود فدا كردند.
 
وي با بيان اينكه حضرت ابوالفضل العباس(ع) برادر وفادار، شجاع و قهرمان و فرزند علي ابن ابي طالب(ع) در جبهه جنگ تا پاي جان از دين مبين اسلام دفاع كرد، گفت: در حادثه كربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) زماني كه مي خواستند براي اسراي كربلا آب بياورند با اينكه خود تشنه بودند اما از آن آب ننوشيدند و اينگونه نگرش عشق معمولي نيود و علاقه فراواني اشان نسبت به مقتداي خود داشت چرا كه این قضیه را اگر با عقل و منطق بسنجیم هیچ منعی برای آب نخوردن ایشان وجود نداشته است.
 
حجت الاسلام نوري با بيان اينكه حضرت ابوالفضل العباس(ع) ويژگي هاي بسيار زيادي داشت، ادامه داد: جانبازان ايران اسلامي به حضرت ابوالفضل العباس(ع) اقتدا مي كنند و با پيروي از ولايت و ولي فقيه زمان جان خويش و قسمتي از اعضاي خود را در راه دين اسلام نثار كردند و تا آخرين نفس و قطره خون خود در راه ولايت و اسلام جانفشاني كردند.
 
وي خاطرنشان كرد: سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) منشاء خير و بركات بسياري براي مردم بودند و رسول مكرم اسلام در حدیثی، امام حسین(ع) را زینت زمین و آسمان خطاب کرد، در این میان برخی از اصحاب از پیامبر(ص) پرسیدند«مگر شما زینت زمین و آسمان نیستید؟»، حضرت محمد(ص) در جواب فرمودند: «مقام حسین(ع) در آسمان بسی بالاتر از زمین است، در عرش الهی نوشته شده ان الحسین مصبباح الهدی و سفینه النجاح».
 
اين روحاني با بيان اينكه امام زين العابدين(ع) كه بازمانده كم سن و سال واقعه عطيم عاشورا بود، دشواري هاي زيادي را بعد از عهده داري رهبري امت اسلامي داشت، اذعان كرد: دشمنان مبارزه با توحيد و ولايت را آغاز كرده بودند و امام سجاد(ع) تداوم نهضت امام حسین (ع) را در کربلا به عنوان اصلی ترین محور فعالیت در دوران امامت خود قرار دادند.
 
وي اظهار كرد: امام زين العابدين(ع) حركت ولايي و توحيدي خويش را در دوره 35 ساله امامت خود در قالب صحیفه سجادیه و ادبیات دعا، تدوین رساله ها و تربیت موالیان دنبال کردند.
 
گفتني است؛ در پايان اين مراسم مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در وصف امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) به مولودي پرداخت و به القاب مبارك اين سه امام هدايايي اهداء شد.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب: 438172
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *