يكي از روحانيون شهرستان خاش:

امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) مظهر ولایت‌مداری، ایثار و مقاومت هستند

12 ارديبهشت 1396 ساعت 22:42

يكي از روحانيون شهرستان خاش گفت: امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) مظهر ولایت‌مداری، ایثار و مقاومت هستند و اين سه امام بزرگوار در نهضت عاشورا جان هاي خويش را در راه امام زمان خود فدا كردند.


به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام محمد نوري در مراسم جشن ولادت امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) كه در مسجد جامع شهرستان خاش برگزار شد، اظهار كرد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) امتياز و شرايط بسيار ويژه اي جهت زندگي داشتند كه از همه آن ها گذشتند و جان خود را در راه امام زمان خود فدا كردند.
 
وي با بيان اينكه حضرت ابوالفضل العباس(ع) برادر وفادار، شجاع و قهرمان و فرزند علي ابن ابي طالب(ع) در جبهه جنگ تا پاي جان از دين مبين اسلام دفاع كرد، گفت: در حادثه كربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) زماني كه مي خواستند براي اسراي كربلا آب بياورند با اينكه خود تشنه بودند اما از آن آب ننوشيدند و اينگونه نگرش عشق معمولي نيود و علاقه فراواني اشان نسبت به مقتداي خود داشت چرا كه این قضیه را اگر با عقل و منطق بسنجیم هیچ منعی برای آب نخوردن ایشان وجود نداشته است.
 
حجت الاسلام نوري با بيان اينكه حضرت ابوالفضل العباس(ع) ويژگي هاي بسيار زيادي داشت، ادامه داد: جانبازان ايران اسلامي به حضرت ابوالفضل العباس(ع) اقتدا مي كنند و با پيروي از ولايت و ولي فقيه زمان جان خويش و قسمتي از اعضاي خود را در راه دين اسلام نثار كردند و تا آخرين نفس و قطره خون خود در راه ولايت و اسلام جانفشاني كردند.
 
وي خاطرنشان كرد: سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) منشاء خير و بركات بسياري براي مردم بودند و رسول مكرم اسلام در حدیثی، امام حسین(ع) را زینت زمین و آسمان خطاب کرد، در این میان برخی از اصحاب از پیامبر(ص) پرسیدند«مگر شما زینت زمین و آسمان نیستید؟»، حضرت محمد(ص) در جواب فرمودند: «مقام حسین(ع) در آسمان بسی بالاتر از زمین است، در عرش الهی نوشته شده ان الحسین مصبباح الهدی و سفینه النجاح».
 
اين روحاني با بيان اينكه امام زين العابدين(ع) كه بازمانده كم سن و سال واقعه عطيم عاشورا بود، دشواري هاي زيادي را بعد از عهده داري رهبري امت اسلامي داشت، اذعان كرد: دشمنان مبارزه با توحيد و ولايت را آغاز كرده بودند و امام سجاد(ع) تداوم نهضت امام حسین (ع) را در کربلا به عنوان اصلی ترین محور فعالیت در دوران امامت خود قرار دادند.
 
وي اظهار كرد: امام زين العابدين(ع) حركت ولايي و توحيدي خويش را در دوره 35 ساله امامت خود در قالب صحیفه سجادیه و ادبیات دعا، تدوین رساله ها و تربیت موالیان دنبال کردند.
 
گفتني است؛ در پايان اين مراسم مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در وصف امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) به مولودي پرداخت و به القاب مبارك اين سه امام هدايايي اهداء شد.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 438172

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/438172/امام-حسين-ع-حضرت-ابوالفضل-سجاد-مظهر-ولایت-مداری-ایثار-مقاومت-هستند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir