۰

ابلاغ تکالیف اقتصاد مقاومتی دستگا‌ه‌ها از سوی جهانگیری/ رشد منفی بخش صنعت بازنگری می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اعلام نرخ رشد منفی برای عملکرد ۹ ماهه سال گذشته بخش صنعت گفت: بانک مرکزی و مرکز آمار در حال اصلاح این نرخ هستند.
ابلاغ تکالیف اقتصاد مقاومتی دستگا‌ه‌ها از سوی جهانگیری/ رشد منفی بخش صنعت بازنگری می‌شود
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،محمدرضا نعمت زاده در یک نشست خبری اظهار داشت: اگرچه آمار مقطعی مربوط به نرخ رشد بخش صنعت منفی اعلام شده اما این اتفاق به دلیل بروز اشکالاتی در جمع آوری آمار و اطلاعات بوده است که بانک مرکزی و مرکز آمار در حال اصلاح این نرخ هستند.
وی تصریح کرد: هم تولید و هم صادرات صنعتی و معدنی کشور رشد داشته و دلیلی برای منفی بودن نرخ رشد در سال 95 وجود ندارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه قرار بود تسهیلات بانکی به 7500 واحد کوچک و متوسط پرداخت شود، افزود: به 12 هزار واحد صنعتی تسهیلات بانکی پرداخت شد که با احتساب واحدهای کشاورزی به 24 هزار و 700 واحد رسیده است.
نعمت زاده ادامه داد:17 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است. ۵۰۰۰طرح نیمه تمام راه‌اندازی و 31 طرح ملی در کشور اجرایی شده است.
وزیر صنعت از ابلاغ تکالیف اقتصاد مقاومتی از سوی جهانگیری معاون اول رییس جمهور در ۴۴ بند و ۵ سرفصل خبر داد و گفت: این تکالیف روز پنج شنبه هفته گذشته به پنج، شش دستگاه مرتبط با مسایل اقتصادی و اجرایی ابلاغ شد که یک سوم آن به وزارت صنعت اختصاص دارد.
وی افزود: این تکالیف به موارد مختلفی از جمله رفع موانع و همچنین بهبود کمی و کیفی اختصاص دارد.
وی در ادامه از توافق انجام شده در مورد حسابرسی شرکتهای صنعتی خبر داد و گفت: تاکنون گاهی حسابرسان عملکرد ۱۰ ساله شرکتها را نیز مطالبه می کردند که حالا توافق شده حداکثر عملکرد یک سال مطالبه شود و ما منتظریم این موضوع هرچه زودتر بخشنامه شود که البته تنظیم شده است.
نعمت زاده در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه طبق آیین نامه ارتقای کیفیت خودروها باید خودروهای سبک با عمر بیش از ۱۰ سال از ابتدای سال ۹۵ از رده خارج می شدند، شما قبلا گفته بودید به دلیل تحریم ها این اتفاق عملی نشده، چرا در سالهای اخیر که تحریم ها تا حدی برطرف شده اند، آیین نامه ارتقای کیفیت خودروها عملی نشد؟ گفت:

انتهای پیام/فارس
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 437897
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *