۰

جای خالی دادگاه رسیدگی به جرایم بهداشتی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کارت ضابطان غذایی به سرعت صادر شود این افراد باید بیمه مسئولیت باشند و نیاز است دادگاه رسیدگی به جرایم بهداشتی به وجود آید.
جای خالی دادگاه رسیدگی به جرایم بهداشتی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،، شریعتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه مانور سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: در استان تهران 86 هزار اماکن حساس داریم که می‌تواند منشأ بیماری‌های مختلف شود و همین دلیل اکیپ‌های مختلف را برای نظارت بر این امکان قرار دادیم.
 وی افزود: خوشبختانه با حمایت وزارت بهداشت امسال 190 خودروی اختصاصی با آرم مشخص اختصاص یافت و 177 خودرو در تعطیلات داریم همچنین 484 بازرس و 177 اکیپ نظارتی کار خود را در این ایام انجام خواهند داد.
شریعتی افزود: قبلا برای گرفتن نمونه از مواد  غذایی باید مراحل مختلفی طی می‌شد که اکنون با وجود دستگاه‌های مختلف و جدید (دستگاه پرتابل) این کار انجام می‌شود.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در نوروز سال گذشته بیش از 23 هزار کارت بهداشتی صادر شد و بیش از 87 تعداد بازدید صورت گرفت. ما در دفاتر خود نشسته‌ایم اما گروهی که بدون هیچگونه بهانه با پای پیاده اماکن عمومی را بازدید می‌کنند کار بسیار ارزشمندی انجام می‌دهند.
 وی گفت: یکی از مشکلات بازرسین بهداشت برخورد با دستفروشان مخصوصا در ایام تعطیل است که حمایت‌ های بیشتری را می‌طلبد.در عید سال گذشته بیش از 24 هزار کلرسنجی انجام شد و بیش از 30 هزار کیلو مواد غذایی فاسد و معدوم شد.در طی یک و نیم سال گذشته در دانشگاه تهران 101 نفر به حوزه بهداشت محیط اضافه شدند.
 شریعتی گفت: وجود دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم بهداشتی احساس می‌شود همچنین باید کارت ضابطان غذایی به سرعت صادر شوند و این افراد بیمه مسئولیت باشند.
انتهای پیام/فارس
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 437152
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *